Gokväll i stugan (igen)!!!
Jo, jag har bestämt mig nu.....efter visst övervägande av alla rasande roliga svar i forumet (krongrenshängmatta, etc..) så får det nog bli jäääävligt tätt, dvs ca 6 meter. Jag vill ha ett sånt frodigt tak som granen har. Visst, kan bli ett sjusärdeles klippande och etc,e tc, men jag tror nog att det fooonkar stabilt. Grannens träd står ca 4 meter emellen och det verkar funka, dom har stått där i ca 40-50 år och ger otroliga mängder med äpplen varje år (inte bara ifjol med rekordsommaren). Det roliga är att vi fick exakt samma sorter i present av några kompisar, som grannen har redan, dvs gråpäron och Åkerö-äpplen.
Och appropå trekan som någon nämnde, så är planerna att våra trän ska stå i en stor trekant, tre gånger tre trän, dvs totalt sex trän! Hmmm..kanske många tänker....vadå? Jo, så här: tre i ena raden, två i andra raden och 1 i tredje raden = 6 trän i en triangel! Blir nog en fin liten lund med tiden hoppas jag. Under där har vi spekulerat i ängsblommor och JA! en hängmatta (för två!).... Mmmmm.........ligga där, barfota och med sin käresta bredvid, lyssna på humlor och bin i grenverket och låta tanken spela mellan grenarna.....de va la gött, nu svävade jag visst iväg...
kirlU = Ulrik....

/Mvh Ulrik