Det beror lite på om jag ska säga vad som är bra reklam för mig personligen eller allmänt talat BRA reklam. Jag kan tycka att nån reklam är suverän, men inte ha en aning om vad de gjorde reklam för, och då är inte reklamen särskilt bra egentligen.
De bästa måste vara Lotto-Åke och första Ipren samt dessa olika Ipren-låtar som gått nu på senaste tiden.
De fastnar, man minns direkt vad de handlade om och man minns dem flera ååååår i efterhand och varumärket sätter sig så bra så man börjar använda produkten. Jag köpte aldrig Ipren förr, men efter att ha nynnat på Iprenlåten några månader köper jag bara Ipren. Det måste ju vara en klassisk BRA reklam som har den effekten.
Dålig reklam är sånt som man inte alls fattar nåt av, varken avsändare eller budskap.
Telia är suverän också, och fluorreklamen. Vad jag skrattar varje gång jag ser den killens min, känner igen mig så.
Angående tre dialekter i en familj, jag känner flera såna familjer så det är inte helt omöjligt. Mamma från Lund träffar pappa från Karlstad, de flyttar till Gävle och skaffar barn som via kompisar och dagis börjar prata Gävledialekt.

Fascinerande.