|
Caprice
20-06-2005, 13:17
Finns det mycket av... Två bra reklamsnuttar tycker jag bla är den där där det står en kalaspingla som fått motorstopp, det kommer två killar i en bil, saktar in... gasar sedan... för en Toyota får ju aldrig motorstopp, det måste vara en fälla, vilket det är.. Kalaspinglan tar av sig masken och blir en Ruskprick.. En annan bra är den där om Citroén, som reser sig och dansar... Den blir någonslags robot... Tycker den är himla bra gjord... Dålig reklam finns det allldeles för mycket av, men reklam där dyra företag erbjuder snabblån till hutlösa räntor gillar jag inte... Caprice
Bettson
20-06-2005, 13:20
Jag är mera fängslad av reklam där reklam-makarna sänder ett annat budksap än de tänkt sig. Som den uppblåsbara gubben som sitter i en solstol och slokar. Så dricker han ett glas coca-cola och sväller upp till blanka proportioner igen. Reklam-makaren budskap släck tärsten med coca-cola. Det budskap jag upplever: man blir fet av Coca-Cola.
För att inte tala om den där vidriga nagelsvamps-reklamen. Usch!
kristerh
20-06-2005, 13:26
Den värsta reklamen tycker jag är när svenska företag ska göra reklam riktade till den svenska marknaden och allt är på engelska eller när reklamen är på svenska men slutklämmen är på engelska typ ...because your worth it... (är det felstavat bjuder jag på det) sådana bolag blir jag bara sur på och det är ingen bra reklam. jag håller med om att toyota reklamen är bra, men citroen reklamen är hur tråkig som helst, vad har en robot med en bil att göra  iofs är filmen bra gjord men det är en annan sak tycker jag. krister
Bettson
20-06-2005, 13:35
Tänker också på reklamen för matlagningsgrädde för några år sedan. Vacker dam iförd röd klänning, väldigt urringad supersminkad med läppstift i samma färg som klänningen. Damen står vid spisen och lagar mat. Det ångar ur grytorna som den värsta ångbastu. Damen är svettig, putar med rumpa och byst och lutar sig över grytan för att provsmaka på ett väldigt sugande sätt. Förmodligen hade producenten av reklamen tänkt sig att med erotiska baktankar få det till att det är njutbart att laga mat med matlagningsgrädde. Hur farao han tänkt sig det vet jag faktiskt inte. Det bidkap jag upplevde. Det är svettigt att laga grytor med matlagningsgrädde.
farbror B
20-06-2005, 13:42
Vad gillar ni reklamen för det nya "herrmagasinet då"? där visar dom en snabbköpskassa, som är helt tom och bredvid en där kön är otroligt lång, för att kassörskan har stora bröst.. Åsså säjer dom i bakgrunden: Män är på det viset... snacka om förnedring!!
Bettson
20-06-2005, 13:49
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 14:42) Vad gillar ni reklamen för det nya "herrmagasinet då"? där visar dom en snabbköpskassa, som är helt tom och bredvid en där kön är otroligt lång, för att kassörskan har stora bröst.. Åsså säjer dom i bakgrunden: Män är på det viset... snacka om förnedring!! Du menar förnedring av män eller???
Hannele
20-06-2005, 13:55
CITAT (Caprice @ 20-06-2005, 14:17) Kalaspinglan tar av sig masken och blir en Ruskprick..  Vem är det?
farbror B
20-06-2005, 13:56
ja det menar jag såklart.
det verkar vara okej nämligen att hopp på män i reklamen..
Om ett rengöringsmedel ska vara lätt att använda, så är det en man som får göra reklamen (= män är dåliga på att städa..)
Män spelas upp som helt okunniga i köket (han som ska göra en degkrans medans frun tapetserar) .
Tänk om det gjordes reklam där kvinnor utpekades som urkass på bilar, maskiner eller liknande?
Bettson
20-06-2005, 14:00
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 14:56) ja det menar jag såklart.
det verkar vara okej nämligen att hopp på män i reklamen..
Om ett rengöringsmedel ska vara lätt att använda, så är det en man som får göra reklamen (= män är dåliga på att städa..)
Män spelas upp som helt okunniga i köket (han som ska göra en degkrans medans frun tapetserar) .
Tänk om det gjordes reklam där kvinnor utpekades som urkass på bilar, maskiner eller liknande? I den reklamfilm du beskriver så förutsätter man att män tänker med andra kroppdelar är hjärnan. Det tycker jag är nedvärderande.
Gillar också Toyotas och Citroëns reklamfilmer. + Många utav Telias snuttar. Framförallt tonårstjejen tycker jag spelar mycket trovärdigt.
Däremot har jag svårt för ex.vis Mariestads ölets reklam som går just nu; han sitter i fåtöljen och dricker. Förbi marscherar diverse historia händelser, bl.a. bråkt om almarna i Kungsträdgården.
Minns ej vad budskapet är men för mig är det: Drick Mariestads öl och få hallucinationer! - - - Farbror B! Såg reklamen för herrmagasinet för första gången igår och reagerade på precis samma sätt. Snacka om att idiotförklara män!
Caprice
20-06-2005, 14:09
CITAT (Hannele @ 20-06-2005, 14:55) CITAT (Caprice @ 20-06-2005, 14:17) Kalaspinglan tar av sig masken och blir en Ruskprick.. :lol: Vem är det?  Ruskprick & Knorrhane... Saltkråkan... Syftade mer på just namnet... Ruskprick = Se ruskig ut.. (ful mao..) Caprice
Caprice
20-06-2005, 14:12
CITAT (kristerh @ 20-06-2005, 14:26) men citroen reklamen är hur tråkig som helst, vad har en robot med en bil att göra  iofs är filmen bra gjord men det är en annan sak tycker jag. krister Den ska ju syfta till hur [B] otroligt duktiga de är med elektronik... eller något.. De hajar ju tom jag..! Men jag håller med om att just det budskapet kanske är tråkigt, jag syftade mer till hur just reklamen är gjord... Rolig idé och snyggt gjord! Caprice
tycker också att teliareklamen är bra. men hur i hela friden går det till, att tre st i samma familj har olika dialekt??? saab är rolig, den med "jetplan i generna"
Sämst är väl ändå Tina Lejonborg (heter hon så???) som gör reklam för Vanish och häller ett glas vin över en karl.
Det ser ut som att den är dubbad från tyska dessutom...
CITAT (pejori @ 20-06-2005, 15:40) tycker också att teliareklamen är bra. men hur i hela friden går det till, att tre st i samma familj har olika dialekt???  Har jag också funderat på... Har tröttnat på icas långkörare också... Någon som fattar reklamen med de asiatiska tjejerna och körsbäret som sjunger?
MER reklamen för många år sedan var bra... "Will you carbonate?" frågar en reporter och en Svensk direktör svarar med mullrande stämma. NEJ! (han undrade om de skulle kolsyra drycken för de som inte förstod). Jag gillade verkligen inte TENA inkontinensskydds reklamen, också den för några år sedan. Den kom alltid upp i tv:n lägligt till middagen... Jag är känslig för kiss, bajs och dödande när jag äter. Bespara mig kommentarer tack  Libero har bra reklamsnuttar.. som ofta bygger på frihet... jo.. Sen avskyr jag verkligen reklam där de dubbar in svenskt tal.. Dels är det osynkat. Sen ser de inte riktigt svenska ut.. och framförallt.. De betér sig jävligt underligt för att var svenskar.. Sist är väl DELL reklamen där yxskaftet tar sig för pannan när han inser att man inte kan handla deras datorer i butik.. Eller Ajax skitreklamer med folk som mer ser ut att vara från Nederländerna eller däromkring.. Inget illa om dem. Men vi bor väl inte där?
CITAT (carol @ 20-06-2005, 16:22) CITAT (pejori @ 20-06-2005, 15:40) tycker också att teliareklamen är bra. men hur i hela friden går det till, att tre st i samma familj har olika dialekt???  :unsure: Har jag också funderat på... Har tröttnat på icas långkörare också... Någon som fattar reklamen med de asiatiska tjejerna och körsbäret som sjunger?  Nej inte förstått den reklamen riktigt.. inte funderat så mycket på det heller.. Däremot gillar jag den.. Starka färger och sjungande körsbäret... Riktigt vackert. Klart annorlunda reklam...
Flamingon - växtgalning
20-06-2005, 16:15
citroen-reklamen tolkar jag och flera som jag känner, att de tänker på transformers som vart väldigt populära när jag va liten. det handlade om goda och onda robotar som förvandlade sig till olika bilar när de rörde sig bland människor, gick både en tv-serie och fanns serietidningar samt även figurer att köpa. tror faktiskt att jag sett någon kanal visa den tecknade tv-serien igen för inte så länge sedan. http://images.google.se/images?q=transform...lr=&sa=N&tab=wilänk på bilder på dem om man inte har något bättre för sig och är nyfiken.
"Vad gör du när Kelda gör jobbet...?" Ja. inte står jag på huvudet eller bollar med små bollar. Diskar, städar, torkar golv, tvättar etc etc.
andersen
20-06-2005, 16:24
Jag tycker att tv-reklam är skit, tacka vet jag tv1 och tv2 där kan man se en hel film utan massa reklam och tv tre är värst ska man se en film så måste man vara uppe hela kvällen för så lång tid tar det med all reklam.
Nakna babystjärtar, det måste väl ändå klasas som dåli reklam?  Det finns faktiskt pedofiler som tänder på mindre, äckligt tycker jag, men det är min åsikt. Reklamen ska nog föreställa att va´helt oskyldig, men jag ser rött när den kommer så jag har inte ens fattat vad den handlar om
Inga från Närke
20-06-2005, 17:19
Jag gillar den reklamen för digital-TV när pojken förklarar för pappan om skillnaden mellan ljud m.m. den tycker jag är rolig och förstålig.
Men ICA´s börjar bli tjatig och många andra med.
CITAT (Reserv @ 20-06-2005, 17:29) Nakna babystjärtar, det måste väl ändå klasas som dåli reklam?  Det finns faktiskt pedofiler som tänder på mindre, äckligt tycker jag, men det är min åsikt. Reklamen ska nog föreställa att va´helt oskyldig, men jag ser rött när den kommer så jag har inte ens fattat vad den handlar om  instämmer där bort med barnrumpor i reklamen
*Felix matte*
20-06-2005, 17:50
Bregottreklamen är min största favorit, sedan tycker jag att ICAs reklamsnuttar är kuliga. Tina Lejonborg och Vanish.. bland det sämsta jag sett... oftast byter jag kanal då reklamen startar så jag har inte sett så många. Instämmer ang. nakna babystjärtar... blir sååå förbannad när jag ser det... varför får de fortsätta visas trots att det redan för flera år sedan pratades på TV att pedofiler använde bilderna ur reklamen.
CITAT (Felix matte @ 20-06-2005, 18:50) Bregottreklamen är min största favorit, sedan tycker jag att ICAs reklamsnuttar är kuliga. Tina Lejonborg och Vanish.. bland det sämsta jag sett... oftast byter jag kanal då reklamen startar så jag har inte sett så många. Instämmer ang. nakna babystjärtar... blir sååå förbannad när jag ser det... varför får de fortsätta visas trots att det redan för flera år sedan pratades på TV att pedofiler använde bilderna ur reklamen.  Använder de verkligen de bilderna? Aldrig hört något om det.. I mina öron låter det mer som en artikel ur Aftonbladet...
CITAT (Tjosan @ 20-06-2005, 19:29) CITAT (Felix matte @ 20-06-2005, 18:50) Bregottreklamen är min största favorit, sedan tycker jag att ICAs reklamsnuttar är kuliga. Tina Lejonborg och Vanish.. bland det sämsta jag sett... oftast byter jag kanal då reklamen startar så jag har inte sett så många. Instämmer ang. nakna babystjärtar... blir sååå förbannad när jag ser det... varför får de fortsätta visas trots att det redan för flera år sedan pratades på TV att pedofiler använde bilderna ur reklamen.  Använder de verkligen de bilderna? Aldrig hört något om det.. I mina öron låter det mer som en artikel ur Aftonbladet... Vilken av reklamerna menar du? Om det är den med baystjärtar så, jovisst visas den, varje dag. Och det är en hand som smeker barnets stjärt, ska det verkligen få klassas som reklam? Nä, nu vart jag sådär förbannad igen, jag tål inte just den reklamen.
*Felix matte*
20-06-2005, 18:48
CITAT (Tjosan @ 20-06-2005, 19:29) CITAT (Felix matte @ 20-06-2005, 18:50) Bregottreklamen är min största favorit, sedan tycker jag att ICAs reklamsnuttar är kuliga. Tina Lejonborg och Vanish.. bland det sämsta jag sett... oftast byter jag kanal då reklamen startar så jag har inte sett så många. Instämmer ang. nakna babystjärtar... blir sååå förbannad när jag ser det... varför får de fortsätta visas trots att det redan för flera år sedan pratades på TV att pedofiler använde bilderna ur reklamen.  Använder de verkligen de bilderna? Aldrig hört något om det.. I mina öron låter det mer som en artikel ur Aftonbladet... Inte alls något ur Aftonbladet... det diskuterades på TV för flera år sedan och då försvann också reklamen där man smekte över nakna stjärtar... nu har de återkommit... vet inte hur länge sedan men för kort tid sedan såg jag den för första gång. Förresten... ni som har hemsidor Tänker ni på att inte lägga in nakenbilder på era småttingar.
CITAT (Tjosan @ 20-06-2005, 16:30) Eller Ajax skitreklamer med folk som mer ser ut att vara från Nederländerna eller däromkring.. Inget illa om dem. Men vi bor väl inte där? Ja, det dräller ju av reklam som ser ut att vara från tysk, holländsk, schweizisk TV. Ser helt malplacerat ut. Männen i kostym osv, kvinnorna uppklädda. Typ. Min favoritreklam alla kategorier är kanske den från Posten. "Det här är ingen riktig Post!". Nej, just det. Det ÄR ingen riktig post. Tanken var väl att gubben skulle framstå som töntig och bakåtsträvande, när han egentligen hela tiden hade 100% rätt. I övrigt tycker jag att i princip all alkoholreklam där människor figurerar är pinsamt usel. Möjligen undantaget äldre Pripps Blå-reklam.
Bregotts reklam med kossorna tycker jag är jättebra! Det är en sån somrig och varm och go´ reklam!
CITAT (Pirum @ 20-06-2005, 20:40) CITAT (Tjosan @ 20-06-2005, 16:30) Eller Ajax skitreklamer med folk som mer ser ut att vara från Nederländerna eller däromkring.. Inget illa om dem. Men vi bor väl inte där? Ja, det dräller ju av reklam som ser ut att vara från tysk, holländsk, schweizisk TV. Ser helt malplacerat ut. Männen i kostym osv, kvinnorna uppklädda. Typ. Min favoritreklam alla kategorier är kanske den från Posten. "Det här är ingen riktig Post!". Nej, just det. Det ÄR ingen riktig post. Tanken var väl att gubben skulle framstå som töntig och bakåtsträvande, när han egentligen hela tiden hade 100% rätt. I övrigt tycker jag att i princip all alkoholreklam där människor figurerar är pinsamt usel. Möjligen undantaget äldre Pripps Blå-reklam. Ajaxreklamerna är precis lika dåliga i Holland - lovar - jag har levat med dem i sex år  (...tror förresten de flesta sådana reklamer görs i Tyskland...)
Bland dom töntigaste måste väl ändå "På eftermiddan när jag känner mig sugen på nåt, då tar jag mig en snickers" och så står människan i ett fruktstånd!
CITAT (Rossi @ 20-06-2005, 20:46) Bregotts reklam med kossorna tycker jag är jättebra! Det är en sån somrig och varm och go´ reklam!  Ja, men någon borde granska det där, hur mycket får kossorna gå ute egentligen? (Med tanke på hur mycket färre kossor man ser numera så känns det som att det är färre djur ute...eller har antalet djur sjunkit? Änglamarks reklam tycker jag var bra också, den där de sprutar gift på maten.
CITAT (Pirum @ 20-06-2005, 20:53) CITAT (Rossi @ 20-06-2005, 20:46) Bregotts reklam med kossorna tycker jag är jättebra! Det är en sån somrig och varm och go´ reklam! :) Ja, men någon borde granska det där, hur mycket får kossorna gå ute egentligen? (Med tanke på hur mycket färre kossor man ser numera så känns det som att det är färre djur ute...eller har antalet djur sjunkit? Bra synpunkt men här nere i Skåne går det mycket kossor ute. (Sen vet jag förstås inte hur många som står inne - dem ser jag ju inte.)
Bettson
20-06-2005, 19:56
CITAT (Pirum @ 20-06-2005, 20:53) CITAT (Rossi @ 20-06-2005, 20:46) Bregotts reklam med kossorna tycker jag är jättebra! Det är en sån somrig och varm och go´ reklam! :) Ja, men någon borde granska det där, hur mycket får kossorna gå ute egentligen? (Med tanke på hur mycket färre kossor man ser numera så känns det som att det är färre djur ute...eller har antalet djur sjunkit? Änglamarks reklam tycker jag var bra också, den där de sprutar gift på maten. Antalet har sjunkit. Alla kossor måste få utegång varje år i Sverige.
Jo.. Måste bara tillägga att är det något jag avskyr så är det snålerier... Som Magnum reklamerna var i början... kanske ännu? Magnum, för god för att dela med sig.. osv... Som den otroooligt givmilda människa jag är  , ser jag rött över sådana snålerier
CITAT (Tjosan @ 20-06-2005, 21:14) Jo.. Måste bara tillägga att är det något jag avskyr så är det snålerier... Som Magnum reklamerna var i början... kanske ännu? Magnum, för god för att dela med sig.. osv... Som den otroooligt givmilda människa jag är  , ser jag rött över sådana snålerier  Som Marabou-reklamen på sin tid ....
Jill-Ulrika
20-06-2005, 20:57
Bra tråd med bra och dålig reklam Svenska reklammakare gör väl förhållandevis ganska bra reklam. Några av mina favoriter är Telias reklam Skrattar, tyvärr igenkännande åt tjejerna som låter killen orientera åt dem och ringer in rätt kontroller med mobilen. Det skulle jag också gjort om jag var tonnårstjej idag, är jag rädd Bregottfabriken är en annan favorit och hur jag än försöker kan jag inte låta bli att le åt reklamen En nära Ko-upplevelse Särskilt den med den simmande kon. Det är nåt visst med söta kossor i reklamen. En reklamfilm som enlig mitt tycke är alltför lätt att misstolka är Eniros. De sponsrar vissa program i TV4. Igår när jag tittade på Mord i sinnet, följde Eniros reklamfilm i pauserna. Scenen är hämtad ur Psyko, en kvinna står och duschar, så ser man en skugga bakom duschdraperiet och hon skriker. Sen kommer reklamtexten som jag av fler anledningar inte orkat lägga på minnet, särskilt som den blir så sjuk i sammanhanget, men det är nåt i stil med "Eniro hjälper dig hitta det du letar efter". jag fattar att de menar att med Eniro slipper du ta in på fel hotell. Men jag associerar snarare till att eniros sökhjälp bidrar till att psykopater lättare kan hitta dig med eniros sökhjälp och attackerar dig när du duchar... Sen finns alla dessa könsdiskriminerande reklamfilmer och dem kan man lätt anmäla till ERK (=etiska rådet mot könsdiskriminerande reklam) Här är en bra länk: Anmäl här!
lisselbo
20-06-2005, 21:14
Jag gillar ICA´s reklamfilmer. Enda gången jag sitter kvar när det är reklam.
mamamaggan
20-06-2005, 21:18
Den absolut sämsta reklam jag sett har jag inte sett på ett bra tag gudskelov. Ni kanske kommer ihåg den. Den gungande babyn som gråter men skiner upp varje gång gungan är högst upp för då kan han/hon se skylten med den Gyllene Stjärten ( = McDonalds). Javisst , McDonalds mat är den bästa du kan ge ditt spädbarn!
fruberglund
20-06-2005, 22:44
Bästa nånsin är Åke som vunnit på lotto och käftar upp sig mot chefen...den satt vi och körde stenhårt med när vi festade på den tiden (är nog 6-7 år sen). Klassiker!
Blöjreklamen ger jag inte heller mycket för!
*Felix matte*
20-06-2005, 22:48
CITAT (fruberglund @ 20-06-2005, 23:44) Bästa nånsin är Åke som vunnit på lotto och käftar upp sig mot chefen...den satt vi och körde stenhårt med när vi festade på den tiden (är nog 6-7 år sen). Klassiker! Nämen gick inte den ifjol? det måste den ha gjort för annars skulle jag inte minnas
*Felix matte*
20-06-2005, 22:50
CITAT (mamamaggan @ 20-06-2005, 22:18) Den absolut sämsta reklam jag sett har jag inte sett på ett bra tag gudskelov. Ni kanske kommer ihåg den. Den gungande babyn som gråter men skiner upp varje gång gungan är högst upp för då kan han/hon se skylten med den Gyllene Stjärten ( = McDonalds). Javisst , McDonalds mat är den bästa du kan ge ditt spädbarn!  Den har jag nog (tack o lov) missat... Minns bara reklamen där en massa bebisar var med... den var väl Opel bilreklam.
En annan bra reklam är ju den där bilreklamen som ser så utrikisk ut; en välklädd, attraktiv kvinna kör i sin bil, ser sin kostymklädde och välpolerade make i bilen bredvid henne vid ett rödljus, hon hinner dock sänka ner passagerarstolen där hennes toy-boy sitter, och så tar hon fram några skjortor, som om hon vore på väg till kemtvätten. Mannen ser väldigt förstående ut. När mannen sen kör iväg så höjer han sin passagerarstol där hans egen toy-boy sitter Jag tycker iaf den var väldigt kul, även om jag i princip tycker att otrohet är förkastligt. Hoppas bara att inte homosexuella upplever reklamen som kränkande. För vilket bilmärke ovanstående gjorde reklam? Vet ej, har glömt
CITAT (fruberglund @ 20-06-2005, 23:44) Bästa nånsin är Åke som vunnit på lotto och käftar upp sig mot chefen...den satt vi och körde stenhårt med när vi festade på den tiden (är nog 6-7 år sen). Klassiker!
Blöjreklamen ger jag inte heller mycket för! "Du har ju hela helgen på dig".. Är det den du menar? Den är verkligen kanonbra
Jag har minst sagt lite svårt för den där chipsreklamen med där killen som sitter och äter chips på en parkbänk sen tappar han påsen som damen bredvid fångar upp och börjar slicka på. Äckligt. Och den reklamen med en massa barn som står och petar sig i näsan och sen säger dom att si och så många "sådana här barn" har vaccinerats någonstans i katastrofområdet i Asien.
MrNorth
21-06-2005, 07:55
Den reklamsnutt som får mig att dra på smilbanden är den med alvedon, där man i slow motion ser olika "händelser" där man skall ta en alvedon... tro inte jag är sadistisk eller nåt, men jag antar att den är filmad på ett sånt sätt att den skall vara rolig.... bäst är han som skall installera en kopiator och sedan får hyllan över sig och faller baklänges ut ur bild... Påminner lite om de där gamla engelska filmerna där folk snubblar och triller höger om vänster  /henrik
fruberglund
21-06-2005, 08:11
CITAT (MrNorth @ 21-06-2005, 08:55) Den reklamsnutt som får mig att dra på smilbanden är den med alvedon, där man i slow motion ser olika "händelser" där man skall ta en alvedon... tro inte jag är sadistisk eller nåt, men jag antar att den är filmad på ett sånt sätt att den skall vara rolig.... bäst är han som skall installera en kopiator och sedan får hyllan över sig och faller baklänges ut ur bild... Påminner lite om de där gamla engelska filmerna där folk snubblar och triller höger om vänster  /henrik Jag gillar faktiskt Iprenreklamen som driver med olika musikstilar också... Muskelvärk....du lindrar min...huvudvärk... är så typiskt dansband det bara kan bli, hehe
Lantchips hade en urkul reklamsnutt.. Här står jag mitt i naturen med en bonde.. Och han odlar chips.. De här bladen friterar vi.....  (plantans blad)
CITAT (Felix matte @ 20-06-2005, 19:48) CITAT (Tjosan @ 20-06-2005, 19:29) CITAT (Felix matte @ 20-06-2005, 18:50) Bregottreklamen är min största favorit, sedan tycker jag att ICAs reklamsnuttar är kuliga. Tina Lejonborg och Vanish.. bland det sämsta jag sett... oftast byter jag kanal då reklamen startar så jag har inte sett så många. Instämmer ang. nakna babystjärtar... blir sååå förbannad när jag ser det... varför får de fortsätta visas trots att det redan för flera år sedan pratades på TV att pedofiler använde bilderna ur reklamen.  Använder de verkligen de bilderna? Aldrig hört något om det.. I mina öron låter det mer som en artikel ur Aftonbladet... Inte alls något ur Aftonbladet... det diskuterades på TV för flera år sedan och då försvann också reklamen där man smekte över nakna stjärtar... nu har de återkommit... vet inte hur länge sedan men för kort tid sedan såg jag den för första gång. Förresten... ni som har hemsidor Tänker ni på att inte lägga in nakenbilder på era småttingar. Det bästa är väl att lösenordsskydda bilder man har på barn på sina sidor. Och bara lämna ut lösen till de som verkligen är intresserade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|