CITAT (niklaswik @ 22-06-2005, 11:57)
Håller verkligen med om att det är tråkigt att vi har ett samhälle som kräver mycket, snabbt, billigt... Tyvärr är det ju så och så kommer det nog fortsätta länge till.. På både ont och gott förstås, det är ju inte enbart nackdelar.
Tack för ditt svar!
Jag instämmer dock inte riktigt men jag tror vi förstår varandra.
Vad jag anser är det här med konsumismen, för till syvende och sist är det alla vi små människor som är samhället och konsumenterna och det är mängdens reaktioner som kommer i förlängningen ge utslag -antingen till det bättre eller till det sämre (som det verkar nu).
Du skriver att det inte bara är nackdelar med vårt nuvarande system. Visst inte. Mångt och mycket är bekvämt och billigt...man kan till och med som föregående talare påpekade, spruta nervgift direkt i skallen i form av Botox, men jag tycker att vi börjar faktiskt tappa greppet. Utvecklingen skenar iväg utan att vi så att säga hinner med....
och vi sitter tyst bredvid och ser på...
vi (jag talar om oss - folket i allmänhet närjag säger vi) luras så lätt av allt lockande.....
Så egentligen vill jag helst bortse från fördelarna eftersom nackdelarna tenderar att drunkna i nöjeskarusellen.
MVH
Eko