allt jag odlar är för eget bruk - snål är jag! Zuccinin börjar sätta små frukter - tomaterna har blomknoppar - det är lite långsamt tempo i det hela. har nu slängt ca 50 plantor på komposthögen - att man aldrig kan inse sina begränsningar. Mangold - både grön o röd har jag - äter det ett par gånger i veckan. Persilja Gräslök Körvel Rödlök Vitlök - den verkar lite mesig - men dom som kom självsådda efter förra årets slarviga plockning är helt ok. Div kryddor - basilika, dragon. salvia , citronmeliss Bönorna ser jag fram emot - dom är klättermodellen - har satt dom vid ett staket - det skall förhopningsvis bli lila bönor - som liksom kräftor ändrar färg vid kokning. Ja det är vad jag odlar - och jag undrar i mitt stilla sinna hur mycket grönsaker jag kunde ha köpt för de pengar jag lagt ner på jord o fröer och allt detta arbete. Lönsamt är det säkert inte - men roligt, hemodlat smakar liksom bättre. Mina jordgubbar har många blommor och en del kart - får väl se vad det kan bli.'
Kantarellerna i skogen är små men på gång - dom bevakas lika noga som odlingarna.
|