CITAT (Hannele @ 25-06-2005, 11:13)
CITAT (dammkillen @ 24-06-2005, 11:45)
dom kanske skulle ha lite mera specialprogram istället. t.ex. ett för odling, ett för träd och buskar, ett stenprogram, ett program som tar upp trädgårdar i andra länder hur de är uppbyggda och vilka filosofier de har, ett program som behandlar jord och mark när det gäller odling perennarabatter ettåringsrabbatter osv, ett program som inriktar sig på växternas blommor olika färger form förutsättningar behov, ett program för krukväxter, ett program för vatten i trädgården, ett för maskiner i trädgården, ett för gräsmattor, ett för parker. osv.
Gröna Rum har ju innehållit allt det där!
Precis! det är det som är "Gröna rums" problem. Programmen har ingen struktur eller tråd, den enda tråden är trädgård. Jag såg på nåt pgtam o jag tror dom hade klämt in 6 olika reportage på ca 26 min.
Man visar delar av alla reportage i början på programmet och sedan blir det ett klippande o farande fram o tillbaka i reportagen.
Nu ska man komma ihåg att trädgård är ett stort område och Gröna Rum har försökt att greppa över hela området.
Sedan har SVTs faktaprogram ibland en karaktär av att verka som om dom kommer Utbildningsradion. Det har Gröna Rum ej gjort, men då kanske programmet istället verkar ytligt.
För övrigt så är en del programledare i SVT övervärderade. Jag fick höra att Ernst Kirchsteiger fick 50.000 kr för att ställa upp med sig själv o svara på frågor. Inte illa för några timmars jobb.