Mina snapsar fick varierande succé vid midsommarbordet. Detta är helgens slutsatser och betyg (1-5):
(betyg 1)Maskros fick OK av nån enstaka men inte mer. De flesta frynte på näsan. Den blev lite söt med en konstig smak. Det blir inget maskrosvin om maskrosor smakar så.
(betyg 2)Röllekan fick lite fler OK men flera frynte på näsan även åt denna, kryddig men med en lite konstig söt eftersmak.
(betyg 4)Rabarber måste dra mer än ett dygn och borde nog inte sötas för mycket. Den har dock klar utvecklingspotential att bli sådär lagom kärv.
(betyg 4)Limeskal blev lagom starkt redan efter ett dygn. Lättdrucket, så de flesta tyckte bra om den.
(betyg 5)Enskott, granskott och enbär fick klart flest goda vitsord. Enbären tog över helt så skotten kunnat jag nog skippat helt. För två veckor sen när jag spädde ut koncentraten som fått dra en vecka smakade den lagom mycket, men den verkar trots kaffefilterfiltreringen ha dragit ännu mer så nu smakade den aningens mycket, som att svälja en flytande enbuske. Mustigt och väldigt smakrikt. Enbär är klart att rekomendera till snaps.
Min estlandssprit är nästan slut nu så det blir bara lite flädersnaps men troligen desto mer flädervin i stället.
|