Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Överraskningar i trädgården
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 28-06-2005, 12:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Ibland är det bra att vara en lite lat odlare som inte rensar bort allt okänt i trädgården. Den här hittade jag idag.

Undrar bara vart den kommer ifrån för jag har aldrig planterat honungslök? De förra ägarna till trädgården hade mest gräsmatta så det är nog inte någon kvarleva från förra ägarna, för det är jag som anlagt rabatterna och grannarna i området har inte så mycket blommor heller så det verkar inte troligt att frön flugit hit från grannarna. Kanske det är en bonus från köpejordsäckarna? Chinodoxan som dyker upp på våren har jag heller aldrig planterat.

Även bolliljan har överraskat iår den brukar blomma runt feb-mars hos mig vilket den även gjorde iår men nu överraskade den genom att även bilda en blomma i juni.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          SaraS
          Inlägg 28-06-2005, 12:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 317
          Medlem nr: 5 540

Är det en gammal gräsmatta? Där kan det finnas lite av varje, man var inte lika noga med fröblandningen då... Vår gräsmatta på landet uppvisade en enorm flora när den var oklippt förra året (kanske första gången sen 40-talet tongue.gif)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 12:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon