CITAT (Reserv @ 28-06-2005, 20:42)
Jag hoppas verkligen att du va´med i facket!

Det är såna här gånger det är bra att ha dom.

Jag hoppas att du nästa gång blir med i facket Jendah för där kunde du ha fått hjälp nu. De måste bevisa att det är p.g.a. arbetsbrist men på dig låter ju det inte som så eftersom du får en ersättare. Arbetade han där tidigare med annat och ska ha både sitt och ditt jobb?
Jag tycker ändå du kan göra ett försök med facket och höra vad de säger.
Själv håller jag på tillsammans med en arbetskamrat och pratar med huvudskyddsombudet om vår arbetsmiljö. Det skall tas upp i september på nästa ledningsgruppsmöte. Vi vill ha lite ändringar i vårt arbetssätt och att det finns hjälp att tillgå vid överbelastning på arbete eller när vi är sjuka. Vi har tidigare tagit upp detta med chefen redan i september förra året, men sedan har chefen en chef som stoppar det så det har inget hänt därför skyddsombudet för då kan vi gå vidare till arbetsmarknadsdomstolen om inget händer.
Har senaste tiden utbildat 4 stycken i mitt jobb och de har varit kvar bara små perioder nu skall jag snart utbilda en 5-te men jag börjar snart sätta stopp för det om de inte kan garantera att den stannar. Har bara 5 år kvar att arbeta och har varit på mitt jobb i 37 år, den erfarenheten som jag har bör ju läras in och det tar tid- Får se hur det går annars överväger jag faktiskt att säga upp mig så som de har behandlat mig och min arbetskamrat. Hjälpen som jag fått har haft mycket högre lön, traktamenten och resorna till arbetet betalt eftersom de bor på annan ort där vårt huvudkontor finns. Men så fort de har kallat på dem så måste de ju jobba där, vilken hjälp är det. Man vet inte från dag till dag om de kommer eller ej och det är mycket stressande och eftersom jag inte får stressa med mitt höga blodtryck så måste jag säga ifrån.
Nej nu måste jag sluta, detta blev långt. Hoppas det ordnar sig för dig.