CITAT (Felix matte @ 01-07-2005, 23:13)
Jag tycker att du Rossi snarast bör kontakta läkare... ditt tillstånd kan faktiskt bero på att du lider av
syrebrist som är ett allvarligt tillstånd... Om det nu inte är så att det är avsaknad av Farbror som gör dig yr

Tack för din omtanke! Nja, så akut så att jag behöver uppsöka läkare är det inte. Det händer faktiskt att jag relativt ofta mår lite kymigt och det är så diffust så det är svårt att beskriva. Ofta går det över efter några dagar.
Men för tre år sedan så mådde jag väldigt konstigt - mycket mer än nu - och hade dessutom då domningar i händer, konstig värmekänsla i ena foten, rysningar i ena benet och var dessutom irriterad i ena ögat. Det gjorde ont när jag flyttade blicken. Jättekonstigt. Men det jobbigaste av allt var den här känslan av att "känna sig konstig i huvudet". Orkade ingenting. Hade kunnat lägga mig ner mitt på gatan och somna. Och detta satt i länge. I hela fyra månader. Jag ver helt knäckt och orolig. Och det berodde inte på stress heller. Det fanns absolut ingen anledning för mig att vara stressad. Allt i mitt liv var tipp topp.
Jag var på vårdcentralen i flera omgångar och de tog massor av blodprov men alla prover var helt perfekta.
Till slut kom jag till en neurolog som kollade allt möjligt men även han konstaterade att jag var helt frisk.
Jag fick svaret att det kunde vara ett virus men det finns massor av virus och det är väl bara ett fåtal som man kan se via blodprover.
Detta började i juni då för tre år sedan och sen en dag i september så bara försvann det hux flux. Jag vaknade upp en morgon och kände direkt att nu kändes det som vanligt igen. Det var helt underbart men det tog ett tag innan jag vågade lita på att normaltillståndet skulle hålla i sig.
Usch, vad jag mådde dåligt då och var orolig men jag jobbade hela tiden och kämpade på.
Själv tror jag också att det var ett virus den gången.
Sen vet jag att min mormor också hade liknande problem så det ligger nog i släkten att vi är mottagliga.
Jag får lätt migrän. Kan t.ex. inte sitta vid en bildskärm med den vanliga ljusa bakgrunden utan måste ha en mörk bakgrund. De här violetta xenon-strålkastarna som vissa bilar har kan också göra att jag mår dåligt. Så jag är känslig .....