CITAT (Ralf @ 02-07-2005, 12:17)
CITAT (Ingo @ 01-07-2005, 23:33)
Vilken variant du än kör, var inte för snål med tjockleken på lagret av "fingrus". Det är så irriterande när man knappt kan gå i gruset utan att det fulare underlaget tittar fram i ens spår. Minst fem cm bör man ha.
Fingruset är enbart ett prydnadsgrus, det skall vara ett tunt lager. Tjocka lager är svåra att gå i. Kika på hur proffsen lägger gruset. Det är tunna lager som gäller.
Det är kanske en fråga om familjesituation?

Jag kan försäkra att om man har aktiva småbarn i famljen och lägger 2-3 cm "fingrus" ser det snart för j***igt ut om man inte orkar räfsa ett par gånger om dagen. Men är man barnfri är det kanske inget problem.
Jag har inte sett proffs lägga prydnadsgrus men eftersom jag fått det råd jag gav från yrkesfolk är det kanske en smakfråga. Jag minns att i en tidigare diskussion var det också flera som tyckte att 5 cm grus är svårt att gå i. Jag tycker bara att det är sinnligt knastrigt, jag.
För att nyansera mig litet till så är det bara natursingel som jag tycker är bra att lägga tjockt. Kross håller sig på plats bättre så det kan läggas tunnare.