Nu talar du nog om historisk historik MimE.
Jag var nyss ute och räknade. Utav 131 aktuella trådar i dag var 26 ifrån småprat. Vid normal användning av småprat som de flesta av oss gör stör det inte så särskilt mycket. I princip en sida.Det är ju skillnad på om någon lägger inlägg i varenda tråd varje dag. Då kan jag förstå irritationen.
Sedan varför man registrerar sig på ett trädgårdfora utan att skriva i resten.
Jag kan bara svara för min egen del. Jag började i växtavdelningen och var från början väldigt försiktig. Väldans korrekt och lite tråkig. Med tiden så tinade jag upp och jag upplevde att jag fick vänner här.
Så var det någon liten storm och någon som tog ton. Jag blev åthutad att bara verkligt kunniga borde svara på växtfrågor, så då slutade jag med det. Konstigt nog så har jag en högskoleutbildning i mark-kemi och agrar växtodling men.....det var visst inte tillräckligt.
Så fortsatte jag med att bara fråga och då var det fel tråd och åthutning att man kunde söka i gamla trådar. Då slutade jag att fråga.
Fortfarande upplever jag att jag har vänner här. Forat är för min del lite av arbetskompisar som inte sitter i samma rum som jag gör. Jag har min arbetsplats hemma och när man tar en fika eller har en annan paus så tittar jag in och kikar lite. Ibland känner jag att jag behöver lite uppmuntran, ibland hoppas jag att jag lyckas muntra upp någon annan
Jag tycker att jag känner många personer härinne. Just känner dom som personer, inte som namn, ort, ålder, utbildning, bostad, status.
Lite ledsamt tycker jag det var just vid delningen av forat. Visst tycker jag det är praktiskt bra men.......Många uttrycker sig som att det är så skönt att "bli av med dom där andra". Känner mig genast lite träffad. Ok då var det fritt fram att prata om annat i småprat, men nu återkommer attackerna. Småprat tar för stor plats. Var och varannan dag kommer åthutning om att inte starta nya trådar. Det förtar glädjen en del faktiskt.
Egentligen tycker jag det är admins sak att bestämma. Själv skulle jag inte vilja gå ut och leka ordningsman för sådana saker.
Som sagt från början var det trädgårsintresset men sen.......