CITAT (Bettson @ 05-07-2005, 16:53)
Nu talar du nog om historisk historik MimE.
Jag var nyss ute och räknade. Utav 131 aktuella trådar i dag var 26 ifrån småprat. Vid normal användning av småprat som de flesta av oss gör stör det inte så särskilt mycket. I princip en sida.Det är ju skillnad på om någon lägger inlägg i varenda tråd varje dag. Då kan jag förstå irritationen. ...
Bettson,
Idag är det faktiskt "drägligt" och mängden småpratstrådar inte fler än jag kan stå ut med.
Men man behöver bara gå någon vecka tillbaks i tiden så var det helt annorlunda.
Jag har också förståelse för att man ibland vill slänga in saker som ligger en varmt om hjärtat och så fungerade "Småprat" jättebra förut (för det mesta

) och jag tyckte också att det var kul att "lära känna" varandra utanför odlardelen.
Men när det spårar ur och folk antingen är rent elaka mot varandra med riktiga personangrepp eller när det bara kryllar av nya småpratstrådar värre än antalet myror i en myrstack så vill jag bara slippa "eländet".
När det gäller
CITAT
Sen kan jag för mitt liv inte begripa varför man "hänger" på ett Odla-forum om man inte är intresserad av växter...
så vet jag att många är inne och läser/lär i trädgårdsbitarna utan att vara aktiva skribenter - så gör jag själv oftast.
Vad jag menade med min kommentar är att jag inte kan fatta varför nya människor utan mer intresse av växter än att på sin höjd skvätta lite vatten i sin enda krukväxt dyker upp och blir medlemmar här. Vill man bara skaffa sig lite online-vänner så måste det ju finnas klart mycket bättre ställen att umgås på än ett odlingsforum.
Nu är det ju så att flera medlemmar gillar att argumentera "hårt" på Småprat.
Personligen tycker jag det är jättetrist men har fått lära mig att "gilla léget" och väljer då bort "Småprat" i princip helt. Jag saknar det "goa" pratet men det är (enligt mig) mer och mer sällan som stämningen är "go" och välkomnande.
/Mimmi