CITAT (MimE @ 05-07-2005, 19:34)
Vad jag själv ogillar är när "folk" går till personangrepp. Jag gillar diskussioner där man har olika uppfattning om saker och ting men vips så är det någon där och slår en på fingrarna för något man skrev för ett halvår sedan.
Själv försökte jag för lääääääänge sen försvara "de svaga" och få diskussionerna rumsrena utan elakheter. Jag misslyckades men blev däremot utsedd till hackkyckling istället. Då la jag av...
Jag mår illa av de gånger medlemmar blir påhoppade (t.ex. som du beskriver att du blivit när du skrivit inlägg i "faktatrådar"). Tyvärr orkar jag inte försvara "de påhoppade" längre.
. Det är som du skriver, Bettson, ett fåtal "byäldstnar" (heter det så i plural?) som JAG tycker trasslar till stämningen.
Odla med sina medlemmar är en suverän kunskapsbank vad gäller växter. Därför fortsätter jag att läsa/lära och ibland även kunna svara på frågor här. Men jag orkar inte tjafsa...
/Mimmi
Jag tycker heller inte om när man hoppar på en enskild person. Men ibland kan jag också se att den enskilde personen ibland provocerar och inte är helt oskyldig. Men varje situation ser olika ut.
Men att det skulle var byäldste som trasslar till det. Jag tycker inte alls om uttalandet överhuvudtaget så nu missuppfattade du nog mig lite.
Enligt min mening så finns det en del gamla medlemmar som leker polis och talar om för folk hur det skall gå till här. Samma gamla medlemmar som samtidigt har sådan avsky för småprat och småprats vara eller inte vara. Ändå så går de in på småprat och är just giftiga.
Ändå är det inte bara gamla medlemmar som trasslar till det. Ibland kommer det in nya medlemmar med mycket hård argumentationsteknik.
En mycket tuffare ton än vad som brukar vara brukligt i rummet. De hävdar stenhårt åsiktsfrihet och att man har rätt till sin åsikt, men det är underförstått att man skall tycka som dom, annars......och dom skall kämpa till däds för sina ideal.
Nej det har inget att göra med om det är gamla eller nya medlemmar utan personligheter och vissa tar sig friheten att ta mera plats än de borde och bestämma nivå,klimat på andras bekostnad.
Jag har inte lust att slåss om någon plats i en community. Jag aspirerar defenitivt inte på varken platsen som byfåne, byäldste. Jag tänker definitivt inte klassa mig som skadedjur. Jag vill absolut inte bråka, det är inte min livsluft precis.
Men förbannad arg och ledsen kan jag bli.