CITAT (Bettson @ 04-07-2005, 15:47)
CITAT (Pirum @ 04-07-2005, 15:31)
Jag är trots allt relativt ny här, så jag ska inte komma med alltför många synpunkter, MEN, det är sådan här "off-topic" konversation i exempelvis Småprat som gör forumet till ett "community". Kommer inte på nåt svenskt ord, men det finns säkert. En virtuell by, där det pga det stora antalet personer råder konkurrens om alla platser, alltifrån byäldste (i betydelsen "gammal på forumet, INTE gammal i ålder räknat!) till byfåne. Det råder störst konkurrens om dessa båda tror jag, ofta aspirerar samma personer till bägge posterna...

Oups.....
Undrar hur många som sitter och undrar vem du menar och om de själva är föremål för denna glasklara analys.
Och hur många som åter ställer sig frågan är jag önskvärd och törs jag skriva.
Var den genomtänkt eller.....

Jag var kanske för vag där... vill för loggens skull påpeka att jag INTE syftar på någon specifik person, och att jag i grunden är POSITIV till Småprat. 62% av mina inlägg här på Odla.nu har kommit just i Småprat.
Det där med byn som jag drog in kommer från att jag i skolan blivit itutad en del om "virtual village", och om hur folk som "träffar varandra" på nätet bygger upp en gemenskaphetskänsla i likhet med en gammeldags by. Alla har sin "plats", kommer det in nya så ruckas cirklarna, osv.
De som inte gillar Småprat kan ju sluta läsa den delen av forumet menar jag.
Bokmärk
http://www.odla.nu/forums/index.php?c=3 så slipper den som vill åtminstone se Småprat listas bland forumen