Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sångröst
          Credo
          Inlägg 05-07-2005, 22:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 83
          Medlem nr: 5 843

Smyger in lite försiktigt och undrar om det går att ställa en lite udda fråga? unsure.gif

Jag sjunger väldigt gärna men har en dålig sångröst och framförallt är jag inte speciellt tonsäker.

Finns det något sätt att öva upp sin sångröst på? Jag menar på egen hand, här hemma. Jag skulle så gärna vilja sjunga lite vackrare, åtminstone lite mer tonsäkert. wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          HippieSpellan
          Inlägg 08-07-2005, 22:11
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 5 507

Suck, efter jag skrev en utförlig guide så skulle jag sudda en bokstav och allt försvann.. men vad jag skulle säga var något sådant här:

Man spänner sig oftast när man försöker träffa rätt ton, tex när man försöker hänga med i mariah careys höga biggrin.gif
          så det gäller att slappna av, det kan man göra på lite olika sätt

1. dra upp axlarna till öronen i ett djupt andetag och släpp ner så långt du kan utan att säcka ihop.

2. öppna munnen, stoppa in minst två fingrar på tvären, (om du inte har mun som mick jagger, då krävs nog mer laugh.gif )
          du märker när du hittat rätt genom at tdet blir ett hål vid örat där käkfästet sitter(typ tror jag) där normala polisonger slutar laugh.gif
          "lala" låtarna istället för att koncentrera dig på orden, de krånglar oftast till det.

3. gå omkring och sväng med armarna när du sjunger, eller stöd dig med armarna mot en stolsrygg framför dig. Så pass att magen får arbeta
          lite men inte så att armarna skakar av ansträngning=)

4. Gasta på, när man försöker göra det "fint" så blir det oftast för lite luft och sådeles svårt att hitta rätt. Om inte kommer grannarna in och hjälper dig tongue.gif Det är svårare att sjunga svagt och snyggt än högt och rätt. självklart menar jag då inte "jag-hatar-dig-skrik", utan högt med mycket luft.

prova skalövningar(titta på sound of music och följ med om du inte är allergisk mot julie andrews blink.gif )

och bry dig inte om vad andra tycker om din sång, en kvinna(och man kanske sleep.gif) som sjunger är lycklig. Mamma fick sångpedagoger att gråta,men det hindrade henne inte från att ringa och sjunga på ens födelsedag.

när får man höra ett smakprov då?=)

--------------------
          Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 22:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon