CITAT (Pirum @ 10-07-2005, 00:52)
Jag verkar vara en sån där som inte gillar förändringar... ok, Bruce Dickinson är väl en mer framstående sångare än Di'anno, men låtarna från de två första skivorna är ofta bättre med Paul. Och Jannick kommer alltid att vara "den nye" gitarristen, trots att han väl varit med i 16 år eller nåt.
Jag är mycket glad att Adrian Smith är tillbaks, han är bra live tycker jag. Ingen pajas liksom.
Konserten idag var bra (TV), men ljudet haltade väl ett par gånger, de kopplade på sången för sent liksom.
Vad gäller AC/DC så är de ett bra rockband, men jag föredrog "gamle" sångaren Bon Scott. Samma med Helloween, de blev sämre sen Kai Hansen slutade sjunga.
Om Whitesnake är hårdrock får andra avgöra, men det är inte Heavy Metal

Jag kan inte annat än att hålla med dig både när det gäller Kai Hansen och Di'Anno. Det är nästan alltid bäst när orginalartisterna framför sina verk
Jag har aldrig sett Maiden live men jag har sett Di' Anno två ggr och han är helskön.
Lyssnade även på Kai Hansens andra band Iron Saviour (som var totalt godkända) men han är väl inte med där längre i heller om jag minns rätt.
Goa gubbar är dom i varje fall. :-)
I min värld är Whitesnake glamrock/ hårdrock men inte metal.
Def Leppard är definitivt hårdrock för det har jag bestämt och det är min tur att bestämma idag.