Tack för alla svar! :-)
Anledningen till att jag skrev lökväxter var att jag sett kommentaren i en lökkatalog en gång om att rådjuren inte gillade den och den blomman. Jag är inte en direkt trädgårdsfantast så de där man måste ta upp för vintern är inte min grej. Det skall vara så lättskött som möjligt. Egentligen har jag väl inga problem med rådjuren. De som var inne i höstas käkade vanligt gräs och verkade nöjda, men jag tänker inte ställa till kalas för dem och plantera tulpaner. Men eftersom mitt blomintresse inte är gigantisk är jag inte ledsen för det. Bara jag får några blommor så är jag nöjd. Mina snödroppar har jag fått ha ifred. Om det har funnits något annat i trädgården de käkat upp så är det inget jag har planterat och därför inget jag vet om (och har då inte har ont av)
Skall ut och kolla hur blommorna ser ut som ni tipsat om. Tyvärr har jag inte hittat någon hemsida där man kunde söka på narciss som grupp, därav lite mitt problem, för de visst jag var säkra. Har någon tips på en bra sida där jag tex kan kolla narciss och alium som grupp?
/Eleonor
|