Gammelnalle: Det var som jag skrev tidigare, vi insåg inte att det redan fanns en trädgård som måste skötas om. Vi hade inte ens ägnat en tanke åt att det fanns planteringar, buskar och träd som måste beskäras, vi har tre äppelträd, åtta vinbärsbuskar, tre hallonbuskar, ett jordgubbsland, en krusbärsbuske och numer ett körsbärsträd. Han äter gärna - men anstränga sig - nej tack.
Första året vi bodde här gjorde vi inte ett dugg förutom plockade äpplena. Andra året hade vi ca 300 tistlar på gräsmattan. Då svor han för att det inte gick att spela krocket utan att trampa på tistlar. Det var förra sommaren och då var jag höööööggravid och jättestor så jag klarade inte av att sitta på huk. Vägde 108 kilo som mest.

så då jobbade han lite med tistlarna, orkade en tredjedel ungefär, sen lade han ner det. Då gick jag resten av sommaren och väntade på att de skulle växa upp och klippte sen av blomman innan den hann fröa.
Det vi inte fattade var att även om vi inte gör nåt så finns det massor som måste göras... så spelreglerna ändrades liksom direkt vi kom hit, men han duckar bakom gamla argument för att slippa...
Men tro inte att han inte gör nåt. Med i stort sett allt annat hjälps vi åt. Han är pappaledig två dagar i veckan, jag tre. Hans två dagar jobbar jag hemifrån, vi hjälps åt med allt i hemmet och allt med huset. Det enda jag inte får röra är hans bil förutom när det gäller städningen.

Han är en toppenkille, det är bara denna enda sak. Men problemet är att denna enda sak är en STOOR sak som tar mycket tid.
Men nu har jag ju fått massor av tips här, och har även pratat med honom. "Vill man äta jordgubbar så måste man rensa."-argument. Det är lättare att förklara orättvisan i att jag rensar och han äter, så det har han accepterat.
Det blir nog bra det här förr eller senare.