Tack Allis för hjälpen! Det ska egentligen ligga fler bilder där, men det blev nåt knas och sen fick jag aldrig tummarna ur mer.
Jag tror det har hänt framsteg med maken i trädgården!!
Han såg min stora orange dahlia som kommer upp och tyckte den var jättevacker. Den vackraste blomman som vi har. Så jag frågade om han skulle vilja ha fler såna (det är rätt glest i rabatten och måste fyllas ut). Han sa ja. Så jag sa att det är helt ok, om han orkar ta hand om dem själv, jag har nog med änglatrumpeten och klematisen som ska fixas till vintern och vill inte ta på mig fler blommor att gräva upp och fixa med. Men orkar han hålla på så får han gärna plantera så många dahlior han vill.
Och han sa att han kanske kan tänka sig att göra det!!
Även om han aldrig någonsin gör det så fick jag en strimma av hopp för framtiden, att han kanske kan bli intresserad och vilja hjälpa till nån gång! Roligt va!!!?
Angående bärbuskarna så vill jag helst ha dem kvar. Vi använder oss rätt mycket av bär och frukter från vår egen trädgård hela året. Sambon är bakmästaren hos oss och vill alltid baka bärpajer när det kommer gäster, hemlagad äppelmos är roligare än köpt. Så det går bra.
Dessutom skulle svärmors hjärta krossas om vi grävde upp dem, det är hon som kommit dragande med massa buskar (trots kännedom om vårt ointresse av trädgård) och trädgårdsböcker för att jag ska få ordning på trädgården som naturligtvis är "kvinnogöra". Trädgård är bara roligt och inte jobbigt alls någonsin, att våran jämförelsegrund då är en kolonilott som hon tyckte blev för tung att ta hand om jämfört med vår jätteträdgård spelar liksom ingen roll...
Jag är redan tillräckligt osams med dem för att spä vatten på deras kvarn ytterligare.
Tack för era tips och råd och åsikter alla, jag värderar alla högt och tar åt mig av dem alla, alldeles särskilt dem som inte håller med mig. Hur skulle jag annars kunna vidga mina vyer?