Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klematismarodör, Gröna larver har ätit upp min klematis
          Janos
          Inlägg 17-07-2005, 15:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 6 192

[FONT=Times][SIZE=1]
          Jag har två fantastiska vita klematisar som klättrar upp för ett äppelträd. De är höga och kraftiga och blommar två gånger varje sommar. Men de senaste två åren har samtliga blad (efter första blomningen) ätits upp av små ljusgröna larver som knappt syns i bladgrönskan. Den är nu helt ren på blad, endast stänglerna och frökapslarna hänger kvar.

Kan någon tipsa mig om vad jag gör nästa sommar när detta inträffar igen? wacko.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          inga maria
          Inlägg 18-07-2005, 19:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 6 178

CITAT (Janos @ 18-07-2005, 16:07)
          Tack för ditt svar och bra information.
          Nästa år går jag på klematisbladstekeln hårt! laugh.gif

hej klematisstekeln är inte rolig FONT=Impact][COLOR=blue][/COLOR][/FONT] sad.gif sad.gif vi har ett askträd på vår tomt det har stått där innan det blev en trädgård så det är något av ett vårdträd för oss
          wub.gif ett år kalåt de ljusgröna larverna hela trädet på skuggsidan mad.gif då jag inte visste vad det var för något ringde jag till ett trädgårdsprogram på lokalradion han visste inte vad det var wink.gif det fanns inget som åt på ask . han frågade runt i hela norden
          men när jag kunde tipsa honom om att jag hade ett litet angrepp på alpklematis så förstod han vad det var rolleyes.gif det går ju inte att spruta ett stort träd med preparat,men nu har vi kommit på att när angreppen börjar så åker vattenslangen fram wacko.gif och under trädet lägger vi en pressening och där får de gröna odjuren drunkna wink.gif i år fick vi hjälp av igelkotten som åt de larver som trillat ner från rtädet efter vi tagit bort presseningen

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 10:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon