Hej igen,
Tusen Tack Cilla för ditt erbjudandet om kärnor av skuggmorell. Det passar faktiskt bra att dra upp dem själv - då kan man sätta buskarna på mer "otillgängliga ställen" (berghällar och litet jorddjup). Jag skickar dig frankerat kuvert.
Kvarstår frågan - hur tätt kan jag sätta buskarna i mer "förvildad häck" variant?
Sedan får du tyvärr merjobb med mer frågor- försökt läsa mig till hur man gör med sådden. Kanske inte så svårt - ett par kärnor i en medelstor kruka (såjord eller vanlig?) I juli när jag fått dem?. När planera ut de små underverken i verkligheten? Eller så direkt på plats (vore ju allra enklast).
Sedan skall jag nog ge mig på att köpa en Nordia eller Pernilla också som "lyxkonsumtion", tack Ingrid för tipset om intressant hemsida för sorter av fruktträd. Ostheimer har iallafall strukit på foten.
När det bara slutat regna skall jag ut och ympa äpple på rönnbärsträdet, ännu ett "tokprojekt".
Varma Hälsningar Lala
PS Ingrid, kul att läsa om din spaljehäck av äpple till grönsakslandet, det är liknande hos mig, jag har precis planerat mina barrotade stackare.
|