Också stolt mor till en liten i den åldern och har svårt för moraliseranden om "dåliga föräldrar" jag också! Du vet ingenting om dem, så då kan du ju heller inte tillföra så mkt, så att säga.
Kanske var det visst en liten maktkamp som utspelade sig, där liten prompt ville ha det på sitt sätt...det vet vi ju inte.
Nu har jag väl tur kanske, för jag tror inte att min lille (eller min store) någonsin gråtit så länge (åtminstone innan 3 års åldern...), och visst måste det ha varit hjärtskärande att lyssna på, säkert ännu mer så för föräldern/barnvakten. Oavsett pokerface.
Själv så tar jag upp mina barn när de gråter, tröstar på alla upptänkliga vis, avleder och älskar...

men nog har vi våra duster vi också..och då vore det alltför enkelt för någon utomstående att moralisera och tycka en massa, utan att veta ett smack om vad som sker/tt.
Nä, försök lita på att föräldrarna vill sitt barn väl istället!
Eller försök avleda den lille/a med lite gull och sång eller ngt, men bli inte förvånad om det bara får honom eller henne att gråta ännu mer - det finns sådana faser de små ska igenom också.