CITAT (Bettson @ 25-07-2005, 16:22)
Då kommer det en melon farande genom luften och rullar upp på bandet från en nyanländ karl bakom mig.
Han menade att eftersom han hade hunnit lägga sin första vara på bandet före mig så skulle han gå först fastän han stod bakom mig i kön.
Likaså en gång när jag plockat upp hälften av mina varor från vagnen så kommer det en ung tjej bakom mig, sätter sin korg på stödet vid bandet och börjar plocka upp sina varor. Innan jag var färdig. Jag håller emot hennes varor med ena handen fortsätter att plocka upp mina egna. Det blev lite tungt i längden så jag bad henne vänligt att plocka ner sina varor och vänta tills jag var klar. Det vägrade hon.
Då blev jag lite sur och plockade ner hennes varor i en korg. Fortsatte att plocka upp mina varor. Då, hör och häpna kastar hon på nytt upp sina varor på bandet trots att jag inte var klar.
Tokskallar finns väl överallt men i din affär verkar de vara värre än vanligt.
Lägger pinnen efter mina varor.
Ni har väl igenkännande sett reklamen om tjejen i kassakön att "Plötsligt händer det" som en trissvinst eller vad det nu var.

Men en sak jag retar mig på är när föräldrar öppnar en påse godis eller kakor till barnet för att det ska hålla sig lugnt och sen lämnar fram en tom påse i kassan.

Barnen får väl lära sig att varor ska betalas först. Visst var det ett elände att handla när de var små och man fick sura miner från andra när ungarna protesterade men rätt ska vara rätt tycker jag.