Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kan man flytta en gammal pion?
          Boarp
          Inlägg 27-04-2003, 16:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 1 264

Precis intill husväggen hade vi förra sommaren en underbar pion, den tog upp 1,5 meter av väggen och hade fullt med blommor,men den står i vägen för husrenoveringen.
          Hur bär jag mig åt för att flytta dessa knölar så att de mår bra på ett annat ställe, har hört att pionen inte är glad i att flyttas?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Berith
          Inlägg 28-04-2003, 06:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag hittade en pion i gräset i en övergiven trädgård för några år sen. Det finns bara en gammal lada kvar och enligt vad andra berättat för mej så har det inte funnits nåt hus där på väldigt länge, kanske 30-40 år! Pionen borde ha funnits där under dom åren, och säkert ännu längre.

Om den blommat något under dom 'övergivna' åren vet jag inte, men den blommade redan första året efter den kom med mej hem!! Den blev väl helt enkelt glad över att bli räddad och ville visa sin uppskattning. smile.gif

Jag flyttade den igen i höstas för att den skulle få större och bättre plats - får se om den blommar i år också eller om den tar en paus.

Kan den pionen heta nåt, eller är det bara nyare sorter som har namn? Den blommar med mörkt rosa blommor.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 11:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon