Bra bilder!
Det ser ju inte ut som att trädet lider av vattenbrist. Plantjorden ser ut att ha innehållit osmocote eller något annat långtidsverkande granulatgödning, så gödning är absolut inte nödvändigt.
Som jag tycker det ser ut är att de inre bladen dör tillbaka medan de yttre bladen är gröna. Kan det stämma? Det tyder inte på vattenbrist utan snarare på någon annan obalans. Ibland kan träd som har stått väldigt skyddat tidigare få en liten chock när de planteras ut, ibland beroende på temperaturskillnader i marken.
Plantjord med mycket organiskt material kan ibland bli väldigt tätt packad och syre kan ha svårt att tränga ned, även om trädet står i rätt nivå. Gasbildning kan också förekomma om syrebristen är för stor.
Mitt förslag är att du tar det försiktigt med bevattningen ett tag. Roten ska inte torka men håll den jämt fuktig. Om du har ett tunt järnspett kan du försiktigt trycka ned det i gropen, naturligtvis utan att skada rötter. Då kan rotsystemet få mer syre.
Annars tycker jag att trädet ser ut att vara i bra kondition. Tror inte du behöver vara orolig.
--------------------
|