Medlem
Antal inlägg: 170
Medlem nr: 5 021
Var så sugen på köttfärssås idag när jag var och handlade i Välliingby..gick till Hemköp...dom brukade ha hemmalen köttfärs...men där låg bara den här otäcka grovmalda färsen.."förpackad för lång hållbarhet"!! Vägrar att köpa den...har testat och det är inte gott..inget kött som är förpackat så är gott!!! Tack och lov finns det några ställen kvar med manuella köttdiskar där man kan köpa riktig köttfärs..dyrare förstås...och vem hade kunnat ana att köttfärssås till pastan skulle bli en lyx som det kostade både pengar och möda att få tag i!! Lavendel
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537
Om man nu vill ha "finmalen" köttfärs så kan man juh nästan lika gärna käka soyamat, lika kladdigt. Sen smakar det juh mera kött av den grovmalda, och finmald är faktiskt bara mald en gång extra. Alltså, grovmald är bara mald en gång och den finmalda ska ner i den skitiga maskinen en gång till. Det är ett jäkla griseri att stå där med färsen, jag tror att det kommer att bli mera av den grovmalda färsen framöver, har fått för mig att bakterierisken är lite mindre i den.