CITAT (Posse @ 04-08-2005, 11:31)
CITAT (tomas99 @ 01-08-2005, 07:34)
Han kan ha sin råa stämning för sig själv! Jag hadde hoppas att forumet skulle bli bättre men då Reservs framfart fortsätter så har jag tagit beslutet att jag inte vill vara offer här något mera!
Till er övriga så tackar jag er för det här tiden och ingen skuga skall falla från er.
Jag tycker det är mycket tråkigt och tragiskt om du slutar tomas99.
Men jag tycker att det är mycket bra att du - till skillnad mot många andra - mycket tydligt och rakt på sak deklarerar varför, alltså pga av den råa "stämmning" Reserv agerar med och öppet propagerar för.
Att forumet åter igen skulle kunna bli ett trevligt forum med god och kamratlig stämning är det säkert flera än du och jag som innerligt önskar. Personligen upplever jag det dock som om det går i rakt motsatt riktning.
Och det beror naturligtvis på att foruminnehavarna numer inte verkar vilja "lägga två strån i kors" för att skapa en god och kamratlig stämning.
För egen del har jag aldrig någonsin tidigare på något forum jag skrivit, upplevt ett sånt uppenbart ointresse från foruminnehavarnas sida.

Eller hemska tanke - kanske är i själva verket det som framstår som ett påfallande ointresse, ett verkligt stort intresse av att iakttaga vad som händer om man lämnar ett forum i det närmaste totalt vind för våg. Ett forum där helt rått "djungelns lag" får råda. Ett vanvårdat, vildvuxet forum som mycket väl skulle kunna tänkas komma att avhandlas i kritiska tidningsskriverier.
Tips till dig Posse: Om du nu tycker att det är både
mycket tråkigt och rent av
tragiskt att Tomas lämnar detta forum så varför inte skicka ett mail till honom!!! Ni kan ju kanske bli vänner
på riktigt , IRL.
Att du personligen upplever att forumet får en allt otrevligare och mindre kamratlig stämning behöver faktiskt inte betyda
att det verkligen är så. Jag vågar mig på att gissa att det faktiskt är tvärt om! Jag tror att en överlägsen majoritet här tycker att det är ett rätt trevligt forum där de gärna stannar kvar.
Jag ser på det här med internetforum så här; En mängd grupper av människor som samlas och snackar om olika saker, men oftast/mest om ett gemensammt intresse. Kommer man till en grupp som verkar otrevlig så behöver man inte stanna där och tjata på om hur otrevliga de är - Det är ju bara att knalla vidare till någon trevligare grupp, som man förhoppningsvis trivs bättre tillsammans med!
Du återkommer med kritik mot forumadministratörerna, en kritik som åtminstone jag anser vara obefogad.
Det finns regler för forumet, regler vi alla medlemmar har godkänt när vi anslöt oss till den här gruppen. Adm. agerar bara när det verkligen behövs, när regler verkligen bryts.
Jag tycker personligen att det är upp till oss själva - inte enbart upp till adm. - att skapa en trevlig stämning här.
Du får ursäkta uttrycket, men jag tycker att sista stycket i ditt inlägg låter rent av sjukt...