Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
tomas99
Han kan ha sin råa stämning för sig själv! Jag hadde hoppas att forumet skulle bli bättre men då Reservs framfart fortsätter så har jag tagit beslutet att jag inte vill vara offer här något mera!

Till er övriga så tackar jag er för det här tiden och ingen skuga skall falla från er.
birgitek
Tycker inte man skall kasta sten när man sitter i glashus, Thomas.
Birgit Ek
netaave
Ja jag har då inte upplevt det som du, men alla är vi olika.
Ha ett bra liv!
Flamingon - växtgalning
har läst rätt länge på odla men aldrig kommenterat vissa saker.

men ett tips till dig tomas från en som varit med om det ena och det andra, man blir ett offer om man gör sig till ett offer. och håller man på att dra upp en massa saker som att jag har varit med om det, folk har gjort så och jag har problem med det ena eller andra så tolkar jag att man vill bli särbehandlad på nåt sätt. och då kan man ju fråga sig själv varför man vill det, eller varför det är viktigt att ta upp vissa saker. sedan kan man ju fråga sig själv varför reagerar jag så starkt på just det ordet eller den meningen, för så man uppfattar saker behöver inte betyda att det är så det är. mycket sitter i ens eget huvud har jag märkt och det är bara man själv som kan förstå och göra nåt åt det.

men ha det bra och fortsätt med växter vilket är ett väldigt stimulerande intresse rolleyes.gif
pejori
hej då
Gossen Ruda
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 01-08-2005, 13:29)
har läst rätt länge på odla men aldrig kommenterat vissa saker.

men ett tips till dig tomas från en som varit med om det ena och det andra, man blir ett offer om man gör sig till ett offer. och håller man på att dra upp en massa saker som att jag har varit med om det, folk har gjort så och jag har problem med det ena eller andra så tolkar jag att man vill bli särbehandlad på nåt sätt. och då kan man ju fråga sig själv varför man vill det, eller varför det är viktigt att ta upp vissa saker. sedan kan man ju fråga sig själv varför reagerar jag så starkt på just det ordet eller den meningen, för så man uppfattar saker behöver inte betyda att det är så det är. mycket sitter i ens eget huvud har jag märkt och det är bara man själv som kan förstå och göra nåt åt det.

men ha det bra och fortsätt med växter vilket är ett väldigt stimulerande intresse  :rolleyes:

Underbar sista mening. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hannele
tomas99, tråkigt, jag förstår dej. Hoppas du hittar en bättre plats i cyberspace.
Själv skulle jag smyga ut tyst, för det är för pinsamt, när ingen ändå skulle sakna mej. wink.gif
Fialotta
CITAT (Hannele @ 01-08-2005, 19:11)
tomas99, tråkigt, jag förstår dej. Hoppas du hittar en bättre plats i cyberspace.
Själv skulle jag smyga ut tyst, för det är för pinsamt, när ingen ändå skulle sakna mej. wink.gif

Det skulle jag göra Hannele...håll i dig nu...jag gillar dig skarp wub.gif
Kommer sakna tomas oxå...alla har vi rätt till våra åsikter ju unsure.gif
Gör som jag ibland tomas...ta en paus från forumet så känns det bättre sedan smile.gif
pejori
CITAT (Hannele @ 01-08-2005, 19:11)

tror att det är flera som skulle sakna dej smile.gif smile.gif
jag skulle. wub.gif
Ophelia
Jag med smile.gif

Jag skulle sakna tomas med. Tycker det är sorgesamt att sådana känslor ska behöva upplevas så. Alla har ju sin plats att fylla. sad.gif
shiva
Jag skulle abselut sakna dig Hannele! Det är det inget tvivel om alls!
Tomas69 kommer jag knappast sakna.
Magnus
zaaritha
Vad i helsicke har "reserv" gjort nudå??
amaira
Ja du Tomas, repris på repris.
Kärleken är evig, men föremålen skiftar. Eller är det "hatet" som är evigt i ditt fall? Eller är det bara uppmärksamheten du söker?

Det är många som har sagt "Hejdå!" åt dig, många gånger. Jag låter bli för jag tror inte på något hejdå. Du verkar alltför bunden vid ditt "kärlekshat" till Odla, för att släppa taget.

Auf wiedersehen...
Tesa
Jag har faktiskt saknat Hannele i perioder när hon knappt varit här...
silos
En människa gör sitt eget helvete när man påstår att man sluta på till.ex. på Odla på grund av en annan medlem!

Jag själv gick över gränsen, och det ordentligt, för vad som tåldes härinne!
Och jag kan absolut inte skylla på någon annan för att jag blev utstängd ifrån Odla utan det var helt och hållet rätt gjort av forumledningen!

Idag kan jag säga att jag faktiskt lärde mig mycket om att finnas till och vad som är accepterad;och detta lärde jag mig just genom att få mothugg emot mina skriverier wub.gif

Var nu inte allihoppa orolig att jag kommer åter att stöka till forumet:det har jag sannerligen inget som helst intresse för numera d.v.s jag vill inte längre har sådan bekräftelse som jag fick genom mina skriverier.

Genom att du upplever dig som ett offer Tomas kommer du aldrig bli fri i livet! Ingen människa i längden orkar med en person som har ett offer beteende!

Att våga visa sin sårbarhet är en annan sak och det gör att man växer som människa; men den vägen är både svår och mycket smärtsam men till slut leder den vägen till äkta frihet och frid inom en själv.

Kram på dig Tomas och njut av de dagar som du fått till gåva wub.gif
pejori
CITAT (silos @ 02-08-2005, 19:34)
En människa gör sitt eget helvete när man påstår att man sluta på till.ex. på Odla på grund av en annan medlem!

Och jag kan absolut inte skylla på någon annan för att jag blev utstängd ifrån Odla utan det var helt och hållet rätt gjort av forumledningen!

Idag kan jag säga att jag faktiskt lärde mig mycket om att finnas till och vad som är accepterad;och detta lärde jag mig just genom att få mothugg emot mina skriverier wub.gif

Var nu inte allihoppa orolig att jag kommer åter att stöka till forumet:det har jag sannerligen inget som helst intresse för numera d.v.s jag vill inte längre har sådan bekräftelse som jag fick genom mina skriverier.

Genom att du upplever dig som ett offer Tomas kommer du aldrig bli fri i livet! Ingen människa i längden orkar med en person som har ett offer beteende!

Att våga visa sin sårbarhet är en annan sak och det gör att man växer som människa; men den vägen är både svår och mycket smärtsam men till slut leder den vägen till äkta frihet och frid inom en själv.

vågar jag säga...välkommen tillbaka solis smile.gif smile.gif smile.gif
silos
CITAT (pejori @ 02-08-2005, 19:43)
CITAT (silos @ 02-08-2005, 19:34)

vågar jag säga...välkommen tillbaka solis smile.gif smile.gif smile.gif

Det hoppas jag att du vågar och tack för ditt välkomnande;det värmde wub.gif
Reserv
Välkommen Solis, du har nog varit saknad (trots allt) tongue.gif
silos
CITAT (Reserv @ 02-08-2005, 19:52)
Välkommen Solis, du har nog varit saknad (trots allt) tongue.gif

Tack Reserv;det värmde och jag har saknat er wub.gif
pejori
det vet du väl silos, att det alltid är bra med andras åsikter, så länge man kan hålla isär åsikt och person rolleyes.gif rolleyes.gif
silos
CITAT (pejori @ 02-08-2005, 20:01)
det vet du väl silos, att det alltid är bra med andras åsikter, så länge man kan hålla isär åsikt och person rolleyes.gif rolleyes.gif

Kan bara hålla med dig smile.gif
amaira
Vill också säga Välkommen tillbaka, Solis wub.gif wub.gif Glad att se dig!!!
Anki på Öland
Har undrat när du skulle komma tillbaka.... välkommen!
Anki
Tesa
Välkommen tebax Solis...nu kan du skina lite på oss igen.. smile.gif
*Felix matte*
Jamen då stämde ju profetiorna... Hon dök upp igen laugh.gif biggrin.gif
Välkommen också från mig som inte bryr mig så mycket om vad som skrivs... så länge det inte handlar om personangrepp Läs och Lär eller Låt bli! wub.gif
Biggan_
Hej solis!
Hälsar dej välkommen jag också smile.gif smile.gif smile.gif
netaave
Välkommen tillbaka Solis!
Var i Strängnäs i fredags och gick och spanade lite efter en "tant" med hundar.
silos
CITAT (netaave @ 03-08-2005, 10:56)
Välkommen tillbaka Solis!
Var i Strängnäs i fredags och gick och spanade lite efter en "tant" med hundar.

Vad synd att inte du såg mig då jag var ute med mina hundar;jag hade mer än gärna träffat dig wub.gif

Jag måste erkänna att det gör gott i mitt hjärta att ni har välkomnat mig tillbaka wub.gif wub.gif Ett stort tack för era goa ord wub.gif
HippieSpellan
undrar också vad reserv har gjort...

men sen undrar jag varför du berättar att du går och varför... om man inte vill ha uppmärksamhet så går man väl utan att säga till...

Nu har jag inte sett ett inlägg från denna person, men alla har ett fritt val att gå eller stanna, ingen tvingas, och om det känns bra så få du ha det så trevligt..
Reserv
CITAT (HippieSpellan @ 03-08-2005, 15:54)
undrar också vad reserv har gjort...

men sen undrar jag varför du berättar att du går och varför... om man inte vill ha uppmärksamhet så går man väl utan att säga till...

Nu har jag inte sett ett inlägg från denna person, men alla har ett fritt val att gå eller stanna, ingen tvingas, och om det känns bra så få du ha det så trevligt..

Tja, vem undrar inte rolleyes.gif Fast jag bryr mig inte så mycket, tänker varken ta åt mig äran eller skulden för att nån väljer att inte va´kvar här. Det enda jag blir en aningens irriterad på är rubriken "p.g.a........." huh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 03-08-2005, 15:57)
tänker varken ta åt mig äran eller skulden för att nån väljer att inte va´kvar här. Det enda jag blir en aningens irriterad på är rubriken "p.g.a........." huh.gif

äh...bry dej inte. han har sagt så förr. smile.gif smile.gif
han kommer tillbaka snart sad.gif
rabalder
Själv tycker jag reserv verkar vara en av de bättre att läsa...Bortsett....jag undrar om han gillar djur???? wink.gif
Gossen Ruda
Har det någon betydelse på ett Odla-forum? rolleyes.gif
Reserv
CITAT (rabalder @ 03-08-2005, 21:50)
Själv tycker jag reserv verkar vara en av de bättre att läsa...Bortsett....jag undrar om han gillar djur???? wink.gif

Det kan kanske verka som att jag inte är en djurvän med tanke på vad jag just nu tycker om "det stora aset", men faktum är att jag älskar alla djur, fasen va´jag ljuger då rolleyes.gif Undantaget Liljebaggarna (fast dom är väldigt vackra) Myrorna på tomten som finns ta mig tusan överallt wacko.gif . Tvestjärtarna som hela Norrland verkar myllra av, det kan bli för mycket av dom ibland, när dom käkar upp bladen på mina blomster. Insekter facinerar mig, oavsett om jag tycker om dom eller inte, jag tror att djur och naturavdelningen fått mig på kroken ordentligt. Men en stor hund som är som en kalv är inte alltid så lätt att älska, inte när man fått sin första knopp på Hibiskusen och längtar efter att få veta vad den har för färg och hundskrället formligen pulveriserar den. I morgonbitti när hon pussar mig god morgon så lovar jag att älska henne lika mycket som innan massakern. rolleyes.gif
renate
Du kom alså tillbaker solis,välkommen ska du vara,nu skiner solen igen.Har inte tittat in på denna avdelning så mycket, bara lite på trädgårdsavdelningen.
zaaritha
Lägg av! Vad har Reserv gjort dej??
Ta dej samman o kämpa på!! rolleyes.gif
Posse
CITAT (tomas99 @ 01-08-2005, 07:34)
Han kan ha sin råa stämning för sig själv! Jag hadde hoppas att forumet skulle bli bättre men då Reservs framfart fortsätter så har jag tagit beslutet att jag inte vill vara offer här något mera!

Till er övriga så tackar jag er för det här tiden och ingen skuga skall falla från er.

Jag tycker det är mycket tråkigt och tragiskt om du slutar tomas99. sad.gif

Men jag tycker att det är mycket bra att du - till skillnad mot många andra - mycket tydligt och rakt på sak deklarerar varför, alltså pga av den råa "stämmning" Reserv agerar med och öppet propagerar för.

Att forumet åter igen skulle kunna bli ett trevligt forum med god och kamratlig stämning är det säkert flera än du och jag som innerligt önskar. Personligen upplever jag det dock som om det går i rakt motsatt riktning. sad.gif

Och det beror naturligtvis på att foruminnehavarna numer inte verkar vilja "lägga två strån i kors" för att skapa en god och kamratlig stämning.
För egen del har jag aldrig någonsin tidigare på något forum jag skrivit, upplevt ett sånt uppenbart ointresse från foruminnehavarnas sida. sad.gif

Eller hemska tanke - kanske är i själva verket det som framstår som ett påfallande ointresse, ett verkligt stort intresse av att iakttaga vad som händer om man lämnar ett forum i det närmaste totalt vind för våg. Ett forum där helt rått "djungelns lag" får råda. Ett vanvårdat, vildvuxet forum som mycket väl skulle kunna tänkas komma att avhandlas i kritiska tidningsskriverier.
Biggan_
CITAT (Posse @ 04-08-2005, 11:31)

Men jag tycker att det är mycket bra att du - till skillnad mot många andra - mycket tydligt och rakt på sak deklarerar varför, alltså pga av den råa "stämmning" Reserv agerar med och öppet propagerar för.

Att forumet åter igen skulle kunna bli ett trevligt forum med god och kamratlig stämning är det säkert flera än du och jag som innerligt önskar. Personligen upplever jag det dock som om det går i rakt motsatt riktning. sad.gif

Och det beror naturligtvis på att foruminnehavarna numer inte verkar vilja "lägga två strån i kors" för att skapa en god och kamratlig stämning.
För egen del har jag aldrig någonsin tidigare på något forum jag skrivit, upplevt ett sånt uppenbart ointresse från foruminnehavarnas sida. sad.gif

Eller hemska tanke - kanske är i själva verket det som framstår som ett påfallande ointresse, ett verkligt stort intresse av att iakttaga vad som händer om man lämnar ett forum i det närmaste totalt vind för våg. Ett forum där helt rått "djungelns lag" får råda. Ett vanvårdat, vildvuxet forum som mycket väl skulle kunna tänkas komma att avhandlas i kritiska tidningsskriverier.

Glädjedödare! sad.gif sad.gif mad.gif mad.gif sad.gif
Reserv
Det är inte utan anledning jag har min signatur, men den andra halvan tar jag nu bort då det tydligen kan störa ett helt forum och sabba all den trevliga stämmningen man skulle kunna ha här. blink.gif Posse, om du du hade vart med i alla dom trådarna som är aktivast nu, så skulle du få se på stämmning. Och om det inte var det du kallar "trevlig stämmning" då vill jag gärna att du förklarar vad som menas med "trevlig stämmning", om du då också kan bevisa att jag förstör allt det trevliga här på Odla.nu så lovar jag att aldrig mera skriva här eller ens besöka forumet, men bara om du kan bevisa att det är jag som är orsaken till allt ont. sleep.gif
Betty

Tips till dig Posse: Om du nu tycker att det är både mycket tråkigt och rent av tragiskt att Tomas lämnar detta forum så varför inte skicka ett mail till honom!!! Ni kan ju kanske bli vänner på riktigt , IRL. smile.gif

Att du personligen upplever att forumet får en allt otrevligare och mindre kamratlig stämning behöver faktiskt inte betyda att det verkligen är så. Jag vågar mig på att gissa att det faktiskt är tvärt om! Jag tror att en överlägsen majoritet här tycker att det är ett rätt trevligt forum där de gärna stannar kvar. smile.gif

Jag ser på det här med internetforum så här; En mängd grupper av människor som samlas och snackar om olika saker, men oftast/mest om ett gemensammt intresse. Kommer man till en grupp som verkar otrevlig så behöver man inte stanna där och tjata på om hur otrevliga de är - Det är ju bara att knalla vidare till någon trevligare grupp, som man förhoppningsvis trivs bättre tillsammans med!

Du återkommer med kritik mot forumadministratörerna, en kritik som åtminstone jag anser vara obefogad.
Det finns regler för forumet, regler vi alla medlemmar har godkänt när vi anslöt oss till den här gruppen. Adm. agerar bara när det verkligen behövs, när regler verkligen bryts.
Jag tycker personligen att det är upp till oss själva - inte enbart upp till adm. - att skapa en trevlig stämning här.

Du får ursäkta uttrycket, men jag tycker att sista stycket i ditt inlägg låter rent av sjukt...
Magdis
Det är ju jättebra stämning här på forumet och Reserv är i högsta grad en av dem som bidrar till den. Så det så! mad.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-08-2005, 12:31)
Det är ju jättebra stämning här på forumet och Reserv är i högsta grad en av dem som bidrar till den. Så det så! mad.gif

Tack hjärtat, det värmde wub.gif
amaira
CITAT (Betty @ 04-08-2005, 12:16)
Jag tror att en överlägsen majoritet här tycker att det är ett rätt trevligt forum där de gärna stannar kvar. smile.gif

Jag har jättetrevligt här wub.gif wub.gif wub.gif biggrin.gif biggrin.gif

kramisar till alla wub.gif wub.gif
pejori

tycker att stämningen har varit toppen tills du och tommas 99 började med erat eviga tjafs om att dom ansvariga inte arbetar mad.gif mad.gif
det är inte dom som gör stämninge och forumet trivsamt, det är VI mad.gif
sedan finns det sådana som er, som hela tiden ska göra allt för att sabotera forumet mad.gif mad.gif
håll er härifrån då om det nu är så hemskt här. ingen skulle sakna er mad.gif mad.gif
Biggan_
Instämmer till 100%
pejori
CITAT (Reserv @ 04-08-2005, 11:42)
om du då också kan bevisa att jag förstör allt det trevliga här på Odla.nu så lovar jag att aldrig mera skriva här eller ens besöka forumet,

reserv...be inte om det laugh.gif laugh.gif
du kommer att drunkna i citat som inte bevisar någonting, mer än att alla inte tycker som posse och tomas laugh.gif laugh.gif
Vicke
Jag har inte hängt med så mycket i trådarna här, men av det jag sett tycker jag Reserv verkar vara en trevlig person med mycket humor. Visa mig gärna en hel tråd där han "betett sig illa". tongue.gif
birgitek
Nu räcker det Posse! Jag vet inget om dej som person, men dina inlägg här är elaka, arroganta och fruktansvärt ointelliganta. Det är min åsikt som jag står för.
De enda personangrepp jag lyckats hitta på detta forum tycker jag du står för. På senaste tiden är det ju Reserv som har varit din måltavla och för mej verkar det som om du helt enket inte klarar av intelligenta, raka och ärliga personer som kan stå för sina åsikter. Detta är ju faktiskt ditt problem och inte Reservs eller nån annans
Reserv, stå på dej! Jag har stor behållning av dina inlägg, tycker dom visar på intelligens, ärlighet, humor och en stor självdistans.
Och Posse, jag tycker att ditt eviga klankande på forumvärdarna m.fl och ditt eviga rop på censur inte verkar riktigt friskt .
Birgit Ek
Svante, zon 1

Jag tycker att det här är en onödigt hårt formulerad kommentar, men det finns ändå ett korn av sanning i den.

Låt mig först säga att jag inte tycker att stämningen här på forumet är särskilt dålig jämfört med andra forum jag har sett. Tvärtom tycker jag den för det mesta är mycket bra.

Det jag saknar, och som skulle göra stämningen ännu bättre är ett tydligt agerande från foruminnehavarna vid vissa typer av konflikter. Jag tänker då på diskussioner av typen "solis förstör forumet" som vi hade för ett antal veckor sedan eller "Reserv förstör forumet" som vi har nu. Den här typen av konflikter kan snabbt växa och engagera många forumdeltagare. Då har man plötsligt fått två läger som ogillar varandra och detta kan sedan lätt sprida sig till andra diskussioner och förstöra stämningen.

Sådana konflikter kan minimeras om foruminnehavarna på ett tidigt stadium går in och talar om vad som gäller - helt enkelt säger att detta är ett OK beteende, sluta hacka på personen i fråga (eller alternativt detta är inte OK - lägg av).

Ett mer aktivt agerande av foruminnehavarna behöver inte betyda att de blir mer restriktiva utan bara att de kväver konflikter om vad som skall gälla i forumet i sin linda genom att ge ett tydligt besked på ett tidigt stadium. Det saknar jag i det här forumet!
stennie
Och jag tycker att vi slutar skriva i detta inlägg, så att det kan dö!!!!! sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon