CITAT (Posse @ 04-08-2005, 11:31)
Och det beror naturligtvis på att foruminnehavarna numer inte verkar vilja "lägga två strån i kors" för att skapa en god och kamratlig stämning.
För egen del har jag aldrig någonsin tidigare på något forum jag skrivit, upplevt ett sånt uppenbart ointresse från foruminnehavarnas sida.

Jag tycker att det här är en onödigt hårt formulerad kommentar, men det finns ändå ett korn av sanning i den.
Låt mig först säga att jag inte tycker att stämningen här på forumet är särskilt dålig jämfört med andra forum jag har sett. Tvärtom tycker jag den för det mesta är mycket bra.
Det jag saknar, och som skulle göra stämningen ännu bättre är ett tydligt agerande från foruminnehavarna vid vissa typer av konflikter. Jag tänker då på diskussioner av typen "solis förstör forumet" som vi hade för ett antal veckor sedan eller "Reserv förstör forumet" som vi har nu. Den här typen av konflikter kan snabbt växa och engagera många forumdeltagare. Då har man plötsligt fått två läger som ogillar varandra och detta kan sedan lätt sprida sig till andra diskussioner och förstöra stämningen.
Sådana konflikter kan minimeras om foruminnehavarna på ett tidigt stadium går in och talar om vad som gäller - helt enkelt säger att detta är ett OK beteende, sluta hacka på personen i fråga (eller alternativt detta är inte OK - lägg av).
Ett mer aktivt agerande av foruminnehavarna behöver inte betyda att de blir mer restriktiva utan bara att de kväver konflikter om vad som skall gälla i forumet i sin linda genom att ge ett tydligt besked på ett tidigt stadium. Det saknar jag i det här forumet!