Hej Sanna!
Måste börja med att tacka dej för att du är ärlig, jag värdesätter ärlighet.

Men jag känner att jag måste förklara mej lite…
En liten fråga om netikett, Berith:
insinuerar du att det fuskas? Nej, jag insinuerar inte att det fuskas i omröstningen. Tvärtom!
Det vore väl i så fall bra om du, om du anser att så är fallet, presenterade bevis för den saken innnan du sprider dina mycket otrevliga uttalanden? Det skapar ju bara en så otrevlig stämning härinne. Äkta beskyllning eller skämt. Min åttaåring kör också med den metoden när hon inte får som hon vill. "Hon fuskar!!!" Man uttrycker sig inte på det viset bland okända människor, privatpersoner vars enda syfte är att få vistas här i lugn och ro, i fredlig samexistens och få diskutera sitt största intresse - odling. Jag ber om ursäkt om mina uttalanden uppfattas som ’mycket otrevliga’. Jag har efter några år här på forumet lärt känna många av er, och räknar er inte som ’okända’. Och jag hoppas också att några lärt känna mej och vet att det inte är min mening att vara otrevlig eller att skapa en otrevlig stämning på forumet.
Men även om jag känner igen många av signaturerna här så var det faktiskt första gången jag la märke till dej idag, Sanna!
Det är annorlunda att tala/ skämta på det sättet bland människor som är en bekanta, men här i anonymiteten måste man hålla på nät-etiketten, det är a och o, annars brakar allt samman direkt. Och det tror jag säkert att kloke Ingemar, vem han nu är, jag är ny här, håller med om också! Synd att du inte vet vem Ingemar är – det är webmastern här på forumet. Mycket trevlig!

Och säkert också mycket klok, som jag skrev.
Vad var det som hände? En vänlig undran från wargen resulterar i de lägsta sandlådenivå-angreppen. Jag tror inte att vitsen med detta forum är att man ska sitta och tjafsa om skitsaker och beskylla andra fredliga skribenter för fusk! Håller med dej om att det är tråkigt när det blir tjafs om skitsaker!
Jag tackar dig för din lektion i sökmetodik på world wide web, min fråga har dock inte förändrats. Jag är alltså fortfarande intresserad av ett "levande" utbyte av erfarenheter och odlingstips vad beträffar örter, kryddor och medicinalväxter - ej av häxor, flygsalvor, örtuppslagsböcker eller annat. Trevligt att du är intresserad av örter osv, det är många här som är det. Även om jag själv inte odlar varken örter eller kryddor så läser jag andras inlägg. Jag försöker lära mej om sånt jag inte kan och här på forumet finns många som delar med sej av sina kunskaper. Och vi har diskuterat dessa ämnen tidigare, många gånger, och jag hoppas det blir många diskussioner till! Men för den skull behöver vi ju inte en ny avdelning, Köksträdgården duger gott!
Lite synd bara att du inte är intresserad av 'örtuppslagsböcker' - Wilhelm lärde oss en hel del med sina 'Nattens örter' på gamla forumet

- hämtade ur en 'örtuppslagsbok'!
Jag är ute efter ett svenskspråkigt, seriöst diskussionsforum och jag kommer att söka efter det på egen hand från och med nu. Tack ändå för allas hjälp. Lycka till Sanna!
PS! Tack Ralf.
Och du Hannele!

Hoppas att andra också lagt märke till att vi varit nästan lite överrens! Vilket ju händer väldigt väldigt sällan....