CITAT (Ophelia @ 05-08-2005, 06:43)
Därför att jag har inte dugt som partner i förhållandena.
hm... det låter snarare om det är dina partners som inte dugt om de säger sånna saker...
Jag tycker jag är för ung för barn(23) och hade inte tänkt att skaffa några förrns efter 30 åtminstone... tycker att det är för många unga tjejer som skaffar barn och verkligen inte kan ta hand om dem,ungarna skriker och de skriker tillbaka... tror jag skulle kunna ta att ha barn lite senare då jag inte behöver svara på allt negativt med skrik=DD
plus att jag i nuläget avskyr skrik och bajsmonster förutom mina två systersöner(inte mina brorsdöttrar)
CITAT
Jag har valt att inte skaffa några barn och omgivningen har nog accepterat det nu. Däremot kan jag själv ibland få dåligt samvete över att själv ha valt att vara barnlös, eftersom jag vet att det finns många som vill ha barn men inte kan få.
Men jag håller med, kan tänka mig att min kropp skulle kunna producera mängder med barn och att det kommer gå lätt, så när jag inte skaffar några och ser de som har problem och verkligen vill, då känns det lite genant. Men det är ju inte att "bara" klämma ut tre hörnsoffor och sen strunta i det.