CITAT (Rossi @ 05-08-2005, 10:36)
Det som jag kan bli sårad över är när man trots allt gått igenom 3 IVF-försök - och ni som har gjort det själva vet allt vad det innebär - och sedan kan man bli ifrågasatt om man VERKLIGEN vill ha barn eftersom man har valt att inte adoptera.
Ja, visst vet vi vad det innebär, PUST! Sista gången blev jag överstimulerad (för mycket hormoner) så lungor och allt svullnade. Fick ligga inne i respirator för att kunna andas. Då bestämde jag mig för att det var sista gången. Vill ju inte dö på kuppen...
Ja, det har man ju blivit ifrågasatt för. Visst är det sårande. Har inte ens ett vettigt svar, det blev bara en helomvändning för mig, Nej, jag vill inte längre ha barn. Har börjat förstå argumentet att man inte vill föda barn till denna värld för den är så grym. Förr förstog jag inte det. Såg det som människors plikt att föröka sig. Fast nu kan jag ärligt säga att jag inte vill ha barn, även om det beslutet har fötts ur ofrivillig barnlöshet.
Vill verkligen inte sitta i min gungstol under ålderdomen och vara bitter på livet...