Gardeners Delight, Sungold, White Sweet Sherry bland de små söta goda. I år har jag utökat antalet plantor av dessa då förra årets skörd gick åt redan i växthuset. I går så åt vi, 4 man, Japanese Trifele Black till middagen, den ger massor med mörka tomater som fick betygen mycket goda, till dessa så hade vi en olivolja med balsilika, Grappolino, inte Zetas. Mina Golden Queen producerar fina goda tomater i år för att inte tala om Delicious. Riesentraube som jag haft i flera år, har klasar med 20-30 tomater i varje, kommer litet senare men är jättegod. Aljaska gav mig mogna tomater två veckor för midsommar.
Bland dvärgbusktomaterna så är min favorit Funcy som ger härliga medelstora tomater.
Har också Arancha, inte F1, från Åke T som ger riktigt många goda.
Har också haft Yantarnyi i flera år, vill ha mycket värme och sol, så blir den riktigt bra.
Mina konkurrenter är flyn och dessa larver som äter upp blad m.m. Har försökt få tag på konsumetförpackningar av biologisk bekämpning men ingen lycka. Är det någon som som vet så hör av er. Eller om det finns tomatodlare i Stockholmstrakten man kan kontakta. MVH Kenneth
--------------------
"Det gäller att ha mod att vara den man är. Och att inte tappa modet för att man är den man är."
|