CITAT (Hannele @ 07-08-2005, 10:03)
CITAT (labarradepan @ 06-08-2005, 17:18)
Är det nån som har tips för att göra förhållande bättre? Alltså hitta tillbaka till varandra.. en gång var man ju så kär i varandra.. sen kom vardagen.
labarradepan, om inte levande ljus, myspys och samtal dygnet runt hjälper, testa tvärtom;
Skaffa egna hobbies, egna vänner, visa ett du är en egen person som klarar dej bra ensam utan din partner också.
Då kanske han upptäcker igen att du är den intressanta person han blev kär i?
Målet i ett förhållande kan inte vara att bara smälta ihop till en person,
utan som två olika individer komma överens så bra som möjligt, trivas och skratta ihop.
Höll på att bli rolig felstavning: "skatta ihop". 
oj vad många har skrivit här sen jag sist läste. Ja, jag har funderat på mycket vad man kan göra, men jag har varit den som har haft svårt att prata om känslor i vårt förhållande. Han har varit bättre på det. Men nu efter 2 år har jag fått mig en tankeställare och vi börjar nu kunna prata om problemen. Vilket är väldigt bra. Visst är vi olika, men det verkar vara fler som är det. Vi har lite diskutioner om städ, tvätt o sånt. Brukar jag som gör det, för jag trivs inte när det är "skitigt".
Kanske ska prova detta, göra lite mer saker för mig själv.

just nu gillar jag att hålla på o dona o trädgården, då brukar han meka bil el hoj. Och jag ibland tar jag mina promenader själv med. Tjejmiddagarna är varannan månad. så då är man med dem med, fast jag borde vara mer med mina vänner. Fast de har ju med familj o hus. Ibland räcker inte tiden till känns det som.
Jag ska prova lite av varje här. fortsätt gärna skriv här.