CITAT (kristerh @ 08-08-2005, 09:23)
CITAT (dammkillen @ 08-08-2005, 01:01)
istället skyfflat på singel som ska ligga och rulla under fötterna. det är ju t.ex. omöjligt att gå där med ett par högklackade skor. det tycker jag är svagt.
Vem går med högklackade skor vid ett sommartorp

för övrigt gillar jag inte årets "torp" det är snyggt som villa men att kalla det torp är nog att ta i

ett torp tycker jag skall vara ett äldre hus ungfär som de programmen som varit tidigare år.
krister
Kanske har Ernst ändå tänkt att man ska gå i högklackat vid den konstiga, absolut icke torpliknande, monteringsfärdiga kåken de smällde upp i inledningen ty varför låter han annars bygga en lång, lång, lång brygga ända från uteplatsen ut till tomtgränsen. En "brygga" som senare ljussattes underifrån med blå lysrör, eller hur det var, belysning som visst även skulle tåla vinterbruk, för jag vill minnas Ernst sa något om att hans "sommartorp" även skulle kunna användas vintertid.
Jag tycker han saknar det mesta av känsla för den genuina stämning som jag förknippar med ett "sommar"-torp.
Brukar man t.ex. sätta upp stora plexiglasskivor som "gardiner" och arrangera ljussättning med s.k. raggarslangar i fönstren på torp...