Jag gick förra hösten ner 10 kg med en egen variant av kostomläggning, inspirerad av Atkins och GI-metoderna. Åt mindre portioner men ofta. Mycket mycket grönsaker och kött (främst fågel och fisk). Godis försökte jag så långt som möjligt ersätta med frukt & bär, som visserligen ofta är rätt söta, men "naturligt" söta. Vitt bröd, potatis, vitt ris och vit pasta åt jag sällan, men unnade mig då och då pizza, hamburgare etc.
Sedan bröts den goda trenden i januari i år och på grund av brist på självdisciplin har jag inte kommit igång igen. "Men nästa vecka SKA jag börja igen..." Jo, så har jag tänkt sen i januari... Dock så höll jag mig väldigt länge kvar på samma vikt fast jag började äta "fel" igen. Nu har jag gått upp 4 kilo under sommaren, så till hösten blir det att sätta igång igen på riktigt. Kunde jag förra hösten så måste jag väl kunna denna höst också! Ska ner absolut minst 15 kilo till, helst 20 så att jag kommer tillbaka till den vikt jag hade för bara några år sedan. Medan jag är ung, och i långsam takt, så huden hinner följa med någotsånär.
Så det här var en metod som passade mig, jag som alltid annars ätit bara 1-2 gånger per dag, men desto mera. Det största problemet var nog att få till regelbundenheten i ätandet; jag är i vanliga fall sällan hungrig före 12-tiden på dagen.
Har kvar mina kläder i storlek small och 34/36 och jag tänker minsann komma i dem igen!