Jag är nog van vid forum med en högre konfliktnivå tror jag... ...när folk här beklagar sig över "påhopp" förstår jag ingenting. Jag har läst två debattrådar om huruvida det är en bra idé eller ej att införa en ny avdelning om medicinalväxter. Där har jag sett exempel på olika åsikter i sakfrågan, men det måste man väl få ha? Däremot har jag inte sett något som ens påminner om något jag skulle kalla "påhopp".
Min erfarenhet från andra diskussionsforum är att den princip som verkar funka bäst är att man har några få, ganska breda ämnesindelningar, och så delar man upp dem i fler allteftersom det visar sig att något smalare ämne diskuteras väldigt flitigt. Typ, om väldigt många diskuterar medicinalväxter under rubriken "småprat" eller "köksträdgården", då är det dags att starta en ny avdelning för det.
Jag röstade dock ja - om det finns folk som vill ha en ny underavdelning är det väl klart att de ska få det. Är man inte intresserad själv är det ju bara att låta bli att läsa. Och om det visar sig att det blir väldigt få inlägg under den rubriken kan man ju stänga forumet igen.
Malin
|