Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp rosmarinen vissnar, Vad kan det vara för fel
          liv
          Inlägg 27-07-2005, 15:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 270
          Medlem nr: 6 074

Köpte 2 planter med rosmarin i maj nån gång.
          De tog sig något så när i början , men nu har den ena nästan vissnat ner . Jag tog den ur krukan jag planterade den i .Döm om min förvåning när jag såg att den inte alls hade rotat sig i den nya jorden , utan den lilla fyrkantiga krukan den hade varit planterat i , var som om den var kvar .
          Jag blev jätteförvånad , för rötterna brukar ju växa.
          För några dagar dedan grävde jag ner den i växthuset , men det var inte lyckat . Nu ser den helt död ut -
          Den andra plantan står kvar i den omplanterade krukan i uterummet men det ser ut som den åxå håller på att tyna bort. Jag brukar ha stora fina rosmariner .
          Tror ni att det kan vara det att jag hade ganska mycket lövkompost i jorden .Det kanske blev för starkt på nåt vis .
          Har ni nån teori. rolleyes.gif

Hoppas jag fick förklarad så ni fattar . wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          timjantove
          Inlägg 11-08-2005, 21:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 5 671

Jag har inte heller lyckats få Rosmarin att övervintra. Men jag tror att den behöver mycket ljus. För det är när ljuset tynar bort som den dött för mej. Jag har en kompis som däremot äntligen övervintrat en Rosmarin. Hon var jättenoga med att aldrig låta den torka ut!! Vid medelhavet är vintrarna fuktiga...
          Rosmarin brukar jag ha som goseplanta vid trappan. När jag sitter där kan man stryka handen över den och dränkas av den mest ljuvliga doften. wub.gif

--------------------
          Håll fingrarna jordiga!!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 21:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon