|
Jag kan se att flera fått fel färg på sina Aruba-liljor och jag ska kolla med levrerantören varför det har blivit så. Att de har packat vissa liljor fel är uppenbart men jag ska se om vi kan få en förklaring till varför det blivit så. Lökarna hanteras flera gånger från odlare till förpackning så någonstans måste det blivit fel.
Perennerna från i våras kommer från flera olika leverantörer, dock inte samma som levererar höst- och vårlökarna. Det kan naturligtvis bli samma fel där eftersom växterna hanteras flera gånger. För det mesta är sorterna rätt men tyvärr kan man inte se det förrän de börjar blomma.
Eftersom alla växter hanteras flera gånger från uppgrävning till sortering, delning, tvättning, packning, ettikettering m.m. så kan det bli fel med märkning av lådor som leder till att någon låda packeteras fel. Nuförtiden är de mycket nogranna med märkningen men tyvärr kan det ändå bli fel någon gång.
Jag är tacksam om ni hör av er till oss om det händer så vi kan reda ut vad som blivit fel och försöka undvika liknande fel i framtiden.
--------------------
<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'> Göran Carlsson gc@odla.nu </span></span></span>
|