Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lökar från odla......., men vad är det för sort?
          lisselbo
          Inlägg 10-08-2005, 18:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 156
          Medlem nr: 3 494

Beställde lite lökar från odla, men den som har börjat blomma ser inte ut som på bilden.
          Vet någon vad den heter?

Så här ser min ut:

Och så här ser bilden ut som följde med:

Lite skillnad på färg wink.gif

--------------------
          ~ Marie zon IV ~

" Man lär av sina misstag genom att upprepa dem tillräckligt många gånger "

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Göran Carlsson, ...
          Inlägg 12-08-2005, 07:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 6

CITAT (Eva i Skåne @ 10-08-2005, 21:56)
          Hmmm. Har samma erfarenhet med mina två dagliljor som jag köpte i våras.

Har en vit-lila rabatt och i början av veckan slog första knoppen ut på det som jag trodde var en vit lilja, men jag skulle vilja beskriva färgen som mörkrosa.
          Idag slog nästa lilja ut. Jag har skrivit att den skulle vara röd/lila, men den är gul och röd.

Önskar att bilderna från erbjudandet fanns kvar så jag kunde kolla om det är jag som är förvirrad och minns fel...  ;)
          Dagliljorna såldes bland perenner och där fanns inga bilder med på förpackningarna, bara en plastpåse med namn.

Perennerna från i våras hittar du här: http://shop.odla.nu/3/webshop/perenner-05.html

Berätta gärna vilka sorter som inte stämmer. Företaget som leveranterar dagliljorna brukar vara väldigt pålitligt men de kan naturligtivs också göra fel. Ingen annan har dock hört av sig angående dagliljorna men fler kommer säkert göra det om inte färgerna stämmer.

Vår målsättning är att alltid leverera rätt sort och bra kvalité men eftersom det är levande växter vi har att göra med kan det ändå bli fel ibland.

--------------------
          <span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'>
          Göran Carlsson
          gc@odla.nu
          </span></span></span>

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 20:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon