Vilken härlig tråd. Jag har bantat till och från i hela mitt liv.
För ett par år sedan blev jag sjuk. Orkade/kunde inte röra mig utan efter jobbet sov jag , om jag inte åt. Resulterade i 10 kg+. Sedan blev jag sjukskriven och har varit det i 4 år nu.
När jag vägde 104 kg bestämde jag mig för att ta tag i det. Under ca ½år räknade jag kalorier på allt jag åt, sedan köpte jag vv:s CD och räkande points i 1 år. Då hade jag gått ner 35 kg. Det är 1½ år sedan och jag har räknat points till och från denna tiden också, men har i alla fall gått upp nästan 15 kg.
Nu har jag börjat må bättre och har börjat kunna röra på mig så nu går jag ½timme innan frukost och cyklar träningcykel 3ggr/vecka.
Prommenadrerna har jag börjat med denna veckan, cyklingen har jag gjort i över en månad eftersom jag ska börja träna som rehabilitering och fått de tsom "uppgift" under sommaren. Ska börja med styrketräning nästa vecka.
Jag har tänkt att äta frukost, lunch och middag. Frukter emellan. Frukosten är denna vecka fil, musli, blåbär och banan. Lunch och middag är nästan alltid lagad mat. Går efter mina vv recept och har boken blodsockerblues också. Annars blir det vanligt lagad mat, men med mindre fett(från tex grädde, använder rapsolja).
Jag har tänkt ge detta 4 veckor för att se vad som händer. Är för tillfället VÄLDIGT sugen på allt jag inte ska äta, men det är dag 5 så jag hoppas det är en övergående fas.
Har läst igenom allas inlägg och tänkte svara på många, men jag hoppar det. Lycka till med allt ni gör och jag vill gärna fortsätta läsa om era framgångar/motgångar det ger inspiration för att gå vidare.