CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 12-08-2005, 12:36)
Hej,
skulle också behöva gå ner några kilo men hur????
Har hela mitt liv nästan behövd tänka på vad jag stoppar i mig p.g.a. fel på ämnesomsättning.
Alla pratar om motion men vad göra när man p.g.a. dålig hälsa inte kan motionera???
All snack om GI, men har dom någon gång hört talas om problem med mage och tarm. Inte tål man då alla dessa bönor och linser o.s.w.
Det finns så många personer som har problem med detta men har ni hört Paulun prata om det och hur dessa personer skall göra? Inte jag i alla fall, men det är klart han vill sälja sina böcker och tjäna stora pengar.
Elisabeth
Jag har själv varit sjuk i flera år och har fel på balansen så jag vet hur trött man kan bli på alla som förespråkar att man ska motionera för att gå ner i vikt.
Jag gick ner 35 kg utan motion. Det tar sin tid, men det går.
Nu vet jag inte vad det är som gör att inte du kan motionera, men några förslag som jag gjorde när jag orkade.
Träningscykel. Lugnt, man måste inte göra ett spinningpass på 1 timme.
Ett tag gick jag i lägenheten. Satte på musik och gick runt även om det gungade. Var inte rädd för att trilla ihop eller inte orka mer för jag var ju inne och nära till sängen som jag ibland fick stupa i när världen började snurra.
Nu mår jag bättre och orkar de flesta dagar gå en runda på ½ timme och det känns befriande.