Egentligen skulle jag inte vilja tro att det finns sådana människor — om det nu är grannen... Men;
Mitt hus ligger på en brant tomt, grannen bakom mig har sitt hus "långt nere i dalen" som jag alltså inte ens ser. Men på hans tomtgräns upp mot mig har han en rad med tallar, som jag först var ledsen över att de skuggade stora delar av min tomt, men som jag har lärt mig uppskatta. Inte minst att de gör att jag har betydligt mindre blåsigt på min tomt.
Alltnog; när jag flyttade dit föreslog grannen bredvid mig (som alltså har samma förhållande till "sin" granne nedanför) att vi skulle slå kopparspik i tallarna!!
När han såg min reaktion skyndade han sig och säga att han skojade, men säker är jag inte. Dessutom: Det har dött ett flertal tallar mellan hans och hans grannes tomt. Vill inte döma någon ohörd men ibland funderar jag.
När jag då hör denna hårresande historia.
Håller med Cilla om att du skulle nyttja de naturliga stöden som bildas till klätterväxter. Dessutom motverkar du den eventuella effekten någon illasinnad individ har haft.
Usch, vad ledsen jag blir!!!