CITAT (ToT @ 16-08-2005, 03:53)
igår hade min morsa blivit 63 om hon hade levt... och jag saknar henne så. hon skulle säkert också vilja ha haft det som din mormor, fast alla omständigheter runt hennes död fick allt att bli skit. vad gnällig jag låter, fast jag kan ju bara säga att när jag dör vill jag att folk ska minnas mig som jag var och vara glada...
Hoppas att dina minnen av din mamma trots allt är glada och har lyckats överskugga de bedrövliga som blev de sista. Med tiden brukar ju tack och lov de ljusa minnena ta över.
Jag har just i natt setat och gått igenom mina fotoalbum och skannat massor av bilder av min mamma (som jag förlorade för 10 månader sedan).
Har insett att min syster inte har några foton i någon större utsträckning. Dessutom att hon minns starkast de sista jobbiga dygnen.
Medan jag, som ofta bodde långt "hemifrån" hade inte timslånga utan veckolånga besök av mamma och därför helt andra typer av foton. Mer vardag!
Dessutom har jag fått tag på gamla bilder från det min mamma var ung som jag också skannat in. De skall jag glädja och överraska min syster med när jag åker till Stockholm nästa vecka. Alltså är jag trött idag efter nattens arbete, men känner också ett väldigt lugn och glädje.