CITAT (mulle @ 17-08-2005, 12:49)
Något stämmer inte.
Bakker är vad jag har hört ett respekterat företag i centraleuropa - är det så att de har anställt rötägg för sin business i Sverige?
Kanske borde klagomål riktas direkt till moderbolaget? Eller åtminstone göra dem i Holland uppmärksamma på att det råder ett missnöje i Sverige.
De lovar ju upp till fem års garanti för sina växter (Jo, Kristerh, de säljer både perenner och buskar och träd) - är det bara bluff vad den svenska marknaden beträffar?
Mulle
I england verkar de vara lika usla det har varit en del liknande åsikter på det brittiska forumet på Gardenweb.
(+Mycket av ex. konsumentverkets kritik mot företaget är att de säljer växter utan att tala om ifall de är härdiga eller ej. Mycket av det de sålde när det gällde växter iallafall var möjligtvis härdigt nere i europa men inte här i Sverige så det är ju klart att folk blir besvikna när växterna inte överlever. Enligt de regler som finns ska det finnas uppgifter om hur härdiga växterna är när man säljer dem, dessa regler följer inte Bakker.)