Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Baythion myrdosa
          Cson
          Inlägg 13-08-2005, 16:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem nr: 373

Jag har fått ett myrbo i en av mina tomatplantehinkar. För att ta kål på de små fridstörarna köpte jag en Baythion myrdosa. Men när jag hade läst bruksanvisningen bestämde jag mig dock för att inte ställa ut den i växthuset.

Där står nämligen så här: "Baythion myrdosa är en effektiv och hygienisk produkt för bekämpning av myror inomhus samt på terasser, balkonger och i växthus. Dosan innehåller lockmedel och foxim - ett effektivt myrmedel. Man aktiverar dosan genom att riva av en eller flera av tapparna på sidan. Myrorna får full tillgång till honungen. De tar preparatet tillbaka till boet."

Jag tänkte så här: Eftersom boet är i min tomatplantehink så kommer giftet foxim att hamna där. Om tomatplantan då tar upp giftet så kommer jag att få i mig det när jag äter tomaterna. Rätt eller fel tänkt?

/Rolf Carlsson

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cson
          Inlägg 22-08-2005, 16:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem nr: 373

CITAT (jåj @ 21-08-2005, 12:32)
          Men är det en hink så varför inte vattna bort myrorna,  någon dag kan väl planta få stå dyblöt sä myrorna ger sig av ?

Det var det första jag provade, men det hjälpte inte. Det kanske är vattenmyror :-)

/Rolf

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 09:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon