Jag tycker inte om trådar som blir för långa, när de är uppe i 20 sidor och jag inte minns vilken sida jag läst till låter jag det ofta vara istället... jag är nämligen sån att jag måste läsa allt. Jag kan inte bara hoppa in i slutet, vilket jag märker att många gör, och ha åsikter utan att ha läst det ursprungliga inlägget.
Detta är inte specifikt för Odla, utan för den här typen av forum (oavsett ämne) över hela internet.
Problemet med många olika trådar om samma sak, om det är ett problem vill säga, är om de har allt för lika rubriker så att det är svårt att skilja dem åt. Tydliga och unika rubriker är ju alltid att önska.
I övrigt tycker jag att Odla är ett väldigt trevligt och levande forum där jag hittar mycket intressant att läsa om och lära mig.
Att det är så levande hänger på att folk postar saker hela tiden, och om det blir för krångligt att göra och det leder till att antalet inlägg minskar så tror jag att forumet kommer att tappa medlemmar/besökare och det vore synd.
Ett sånt här forum är[U] det pågående utbytet av tankar och information, inte ett försök att gemensamt skapa den perfekta databasen - även om sökfunktionen är mycket, mycket bra.
/Pfaffan