Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Samlingstrådar, kan vi inte enas om detta
          Inga från Närke
          Inlägg 22-08-2005, 19:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Hej

Det finns 4 trådar om sniglar
          Det finns 16 trådar om fjärilar
          Det finns 6 trådar om insekter (som har en egen Rubrik) Skadedjur o Insekter.

och många många flera om t.ex. samma saker i rubriken. Skulle vi inte kunna enas om att leta på rätt tråd (rubrik) som stämmer överens och fortsätta på denna om det t.ex. handlar om samma ämne.
          Det skulle minska inläggen och trådarna att bläddra igenom. Bli inte arga nu, jag vet att jag inte bestämmer här men jag har en åsikt och tycker vi kunde förenkla det lite för alla.
          Sedan var denna tråd för vilda djur och inte hundar och katter för det finns en tråd för i Småprat allmänt.
          Lika rörigt tycker jag det har blivit i den med hur många trådar som helst fast de i stort sett handlar om samma saker, så vi kunde kanske enas om att samordna där också mera. Det har ju gått bra i Ordass... tråden och i Dagens ros, dagens bild och dagens djur fast det har smugit sig in lite vilda djur där ibland också.
          Ja nu har jag sagt mitt och hoppas ni inte sätter igång en häxjakt på mig för att jag har en åsikt.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Felix matte*
          Inlägg 23-08-2005, 19:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (mulle @ 23-08-2005, 17:10)
          Och jag igen tycker att forumet har ett alldeles utmärkt fungerande system.

Du kan logga in för att du behöver sakkunnig hjälp - den hjälpen kommer snabbt som attan.
          Att söka efter något specifikt i gamla trådar kan visserligen vara knepigt och lite tröttsamt om du får upp en massa träffar med rubriker om allt mellan himmel och jord och inte vet var du ska börja leta. Men då kan du ju ställa frågan öppet så blir du snart hänvisad till rätt tråd.

Den andra sidan av forumet jämför jag med en familjeveckotidning av den gamla modellen.
          Du har allt från mitt livs novell, spalten om kärleksbekymmer till fru hjärta, naturrutan, knepiga juridiska problem, dagens vits, suddiga bilder av barnbarn, resereportage, konsumentupplysning, matrecept o.s.v. Det är bara att slöbläddra och läsa i mån av lust och tid och ork och intresse.

Den tredje dimensionen är kontakten med cyberrymden. Jag som inte är speciellt social av mig tycker att det är rätt kul detta med ett forum.
          Tjafs ibland - självklart! Men du har betydligt lättare i forumet att välja om du ska bry dig eller inte än t.ex. i kafferummet på en större arbetsplats där det tjafsas minst lika mycket.
          Jag rör mig lite också på andra trädgårdsforum i Norden och i USA men Odla har blivit mig kärast eftersom det är så många som du börjar känna igen efter ett tag.

Ändra ingenting, snälla ni!

Mulle

Instämmer! biggrin.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 06:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon