CITAT (pejori @ 22-08-2005, 21:10)
du har ju själv lyckats med konsstycket att starta upp en ny fjärilstråd, trots att det redan fanns flera

;)
även fågel och snigeltrådar har du startat upp, trots att det redan finns.
eller är det rubrikerna som du tycker ska vara på "ditt sätt" , där det framgår vad det är för djur.
och om det sedan finns bilder på skadedjur här, så är det för bildens skull och inte vad för skada den gör, eller?
visar man bara sina foton så ska dom väl inte ligga under skadedjur?
JAG tycker inte ditt resonemang förenklar något, snarare tvärt om.
jag tror att det bara leder till att ingen frågar eller visar något, av rädsla för "att göra fel"

Jag startade upp en fjärilstråd som jag kallade ”Fjärilar – Samlingspunkt för alla” och jag startade upp en tråd som jag kallade ”Fåglar – Gemensam tråd för alla!, jag startade upp en tråd som jag kallade ”Tråd om sniglar – ni får gärna hänga på” för att eventuellt skapa en tråd som innehåller endast detta och att alla kunde lägga sina svar därunder för att lättare söka.
Tag t.ex. om fåglar som du tog upp. Det finns endast min tråd som heter i” Rubriken – Fåglar” alla andra har andra rubriker men i inläggen finns ordet ”fåglar”.
Hur sjutton skall man veta om man är intresserad av fåglar att det någonstans i inläggen står om fåglar när rubriken t.ex. heter ”Dagens fluga”, ”Ger mej inte…,” Går det att förebygga”, ”Bara nerver kvar på växterna”, ” Hjälp mig! Mamma fyller 85 år” m.m.
Tyckte det skulle vara enklare att mera renodla trådar med Rubriken vad den innehåller. Skulle den eventuellt blir för lång kan man ju starta ytterligare en med samma Rubrik och nr 2 efter.
I min tråd med Fjärilar där jag frågade klistrar in den frågan här ” Har även en fråga: Kan vi inte enas om Rubrik som t.ex. denna som jag har skapat så man slipper bläddra eller söka ihjäl sig för att hitta t.ex. alla fjärilar?
Skulle även vilja att ni t.ex. gjorde liknande Rubrik m Insekter och liknande Rubik m larver o.s.v så det var lätt att hitta
och där fick jag medhåll klistrar även in detta svaret av en medlem Amaira : Okej, gärna för mig. Men i detta inlägget har hon ändrat sig, vänt kappan eller vad då?
Men OK jag får väl ge mig som många andra när de kommer med nya idéer. OBS! Inte nya regler anser jag, bara lite disciplin.